chiddush logo

✨הדיבור היומי ולחיים בכלל: 🙌🏻 לפתוח מודעות ולאפשר את השינוי לטובה

19/5/2017

 בס"ד

שלום וברכת אהבה 💕
✨הדיבור היומי ולחיים בכלל:
🙌🏻 לפתוח מודעות ולאפשר את השינוי לטובה.
קחו כמה רגעים לקרוא עד הסוף - זה ישמח אתכם 😀
🍃 להתחיל את היום באמונה והודיה
ברכות השחר
ברכות השחר הן ברכות שבח להשם יתברך, שעל כל יהודי לומר ולהודות על ניסים ונפלאות בבריאה – בכל בוקר בקומו משנתו. לברך ולהודות לה' יתברך על כל הטובות !

בדרך כלל אנשים נוטים לקחת כמובן מאליו את הנסים המופלאים כגון שינוי הטבע, שהקדוש ברוך הוא עושה… אבל ישנם ניסים בכל יום שהנשמה נעלמת לה חצי מהיום בלילה, וחוזרת חדשה ורעננה לחיים חדשים מידי יום ביומו לאחר השינה. ברכות השחר נקבעו בתלמוד כברכות שיש לומר מיד לאחר קימת האדם לפי שלבי ההתעוררות של האדם.
פשוט להתבונן באלפי חסדים שה' עושה עם כל אחד מאתנו – להכיר ולהודות להשם על הניסים והנפלאות על ידי אמירת הברכות.
מקור לברכות השחר: 
מִשֶּׁעָלָה עַמּוּד הַשַּׁחַר שֶׁהוּא אוֹר הַנּוֹצֵץ מִן הַשֶּׁמֶשׁ בַּמִּזְרָח, אסור לְאָדָם לְהַתְחִיל בִּמְלָאכָה אוֹ לְהִתְעַסֵּק בַּעֲסָקָיו אוֹ לֵילֵךְ בַּדֶּרֶךְ קֹדֶם שֶׁיִּתְפַּלֵּל, שֶׁנֶּאֱמַר, צֶדֶק לְפָנָיו יְהַלֵּךְ וְיָשֵׂם לְדֶרֶךְ פְּעָמָיו. צֶדֶק, זוֹ תְפִלָּה שֶׁמַּצְדִּיק לְבוֹרְאוֹ וַהֲדַר (ואחר כך אחרי שהמשיך עליו ברכות ה') וְיָשֵׂם פְּעָמָיו לְדַרְכֵי חֶפְצוֹ (לעסקיו וצרכיו).

עניין ברכות השחר
הוא מפני שאסור ליהנות מן העולם הזה בלא ברכה, וכל ברכות השחר הם הנאה לאדם, ועיקר הנאת האדם הוא ביום שיש אורה ועושה כל חפציו. לפיכך צריך לברך על זה.

ברכות השחר הלכות
מקור לברכות השחר: מִשֶּׁעָלָה עַמּוּד הַשַּׁחַר שֶׁהוּא אוֹר הַנּוֹצֵץ מִן הַשֶּׁמֶשׁ בַּמִּזְרָח, אסור לְאָדָם לְהַתְחִיל בִּמְלָאכָה אוֹ לְהִתְעַסֵּק בַּעֲסָקָיו אוֹ לֵילֵךְ בַּדֶּרֶךְ קֹדֶם שֶׁיִּתְפַּלֵּל, שֶׁנֶּאֱמַר, צֶדֶק לְפָנָיו יְהַלֵּךְ וְיָשֵׂם לְדֶרֶךְ פְּעָמָיו. צֶדֶק, זוֹ תְפִלָּה שֶׁמַּצְדִּיק לְבוֹרְאוֹ וַהֲדַר (ואחר כך אחרי שהמשיך עליו ברכות ה') וְיָשֵׂם פְּעָמָיו לְדַרְכֵי חֶפְצוֹ (לעסקיו וצרכיו).

הַנֵּעוֹר כָּל הַלַּיְלָה מְבָרֵךְ בַּבֹּקֶר כָּל בִּרְכוֹת הַשַּׁחַר, חוּץ מִבִּרְכַּת עַל נְטִילַת יָדַיִם שֶׁאֵינוֹ מְבָרֵךְ. וּבִרְכַּת אֱלֹהַי נְשָׁמָה וְהַמַּעֲבִיר שֵׁנָה וְכֵן בִּרְכוֹת הַתּוֹרָה, יֵשׁ סָפֵק אִם יְבָרֵךְ אוֹ לֹא, וּלְכָךְ יֵשׁ לוֹ לְהַדֵּר לִשְׁמֹעַ אוֹתָן מִפִּי אֲחֵרִים וְלַעֲנוֹת אָמֵן (ואם לא יכול לצאת ידי חובה מאחר – יכול לברך).
כָּל בִּרְכוֹת הַשַּׁחַר אִם לֹא אֲמָרָן קֹדֶם שֶׁיִּתְפַּלֵּל, יָכוֹל לְאָמְרָן לְאַחַר הַתְּפִלָּה חוּץ מִבִּרְכַּת עַל נְטִילַת יָדַיִם (מִכֵּיוָן שֶׁיֵּשׁ אוֹמְרִים דִּנְטִילַת יָדַיִם שַׁחֲרִית נִתְקְנָה מִשּׁוּם הַתְּפִלָּה.

⏰ סדר השכמת הבוקר
(כשיעור משנתו קודם יטול ידים ויאמר)
מודָה אֲנִי לְפָנֶיךָ מֶלֶךְ חַי וְקַיָּם שֶהֶחֱזַרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְחֶמְלָה, רַבָּה אֱמוּנָתֶךָ:

☀ ברכות השחר
(אחר שנטל ידים, לפני שתנגבן, תגביהנה, ותאמר הברכה, (ואם היה ער כל הלילה – לא יברך אלא יטול בלא ברכה))
בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶר קִדְּשָנוּ בְּמִצְוֹתָיו וִצִוָּנוּ עַל נְטִילַת יָדָיִם:

(ובכל פעם שעושה צרכיו יברך ברכת אשר יצר)
בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה, וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים, חֲלוּלִים חֲלוּלִים.
גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, שֶׁאִם יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם, אוֹ אִם יִפָּתֵח אֶחָד מֵהֶם, אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם אַפִלּוּ שָׁעָה אֶחָת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂוֹת:

(יסמוך ברכת אלהי נצור לברכת אשר יצר)
אֱלֹהַי, נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי טְהוֹרָה. אַתָּה בְרָאתָהּ, אַתָּה יְצַרְתָּהּ, אַתָּה נְפַחְתָּהּ בִּי, וְאַתָּה מְשַׁמְּרָהּ בְּקִרְבִּי, וְאַתָּה עָתִיד לִטְּלָהּ מִמֶּנִּי, וּלְהַחֲזִירָהּ בִּי לֶעָתִיד לָבוֹא. כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְּקִרְבִּי מוֹדֶה אֲנִי לְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי. רִבּוֹן כָּל הַמַּעֲשִׂים אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, הַמַּחֲזִיר נְשָׁמוֹת לִפְגָרִים מֵתִים:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הַנוֹתֵן לַשֶּׂכְוִי בִינָה לְהַבְחִין בֵּין יוֹם וּבֵין לָיְלָה:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על אשר העניק בחסדו (לתרנגול) בלב האדם שכל והבנה (להכריז על ההבדל) בין היום לבין הלילה.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. פּוֹקֵחַ עִוְרִים:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, הפותח את עיני הישנים ונותן בהם חוש הראות.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. מַתִּיר אֲסוּרִים:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, המשחרר את אברינו, שהיו כבולים בחבלי שינה.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. זוֹקֵף כְּפוּפִים:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, המישר ומרומם את קומתינו, הכפופה בעת שינה.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. מַלְבִּישׁ עֲרֻמִּים:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, המספק את בגדינו וכסותינו להתחמם ולשמור על בריאות גופינו.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כֹּחַ:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, המעניק בבוקר ליגע ולחלש כוחות רעננים.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. רוֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, הפורש ושוטח את הארץ על מי תהום (ובכך יכולים אנו ללכת עליה).)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הַמֵּכִין מִצְעֲדֵי גָבֶר:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על אשר התקין לאדם חוליות ברגלים והעניק לו את יכולת ההליכה בהן.)

(בתשעה באב וביום הכיפורים, אין אומרים ברכת "שעשה לי כל צרכי" והנוהגים לברך – יש להם על מה לסמוך)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁעָשָׂה לִי כָּל צָרְכִּי:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על אשר הכין עבורי נעלים המשמשות לי להגיע לכל צרכי.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. אוֹזֵר יִשְׂרָאֵל בִּגְבוּרָה:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, החוגר את עמו ישראל במתניהם בחגורות לאות ולגבורה וחיזוק לעבודת ה'.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. עוֹטֵר יִשְׂרָאֵל בְּתִפְאָרָה:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, המעטר את עמו ישראל בטלית ובתפילין המפארים אותנו.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גּוֹי: 
💃🏽(האישה אומרת: גוֹיָה)
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על שלא נולדתי גוי ללא תורה ומצוות.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁלֹּא עָשַׂנִי עָבֶד:
💃🏽(האישה אומרת: שִׁפְחָה)
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על שלא נולדתי עבד נוכרי, שאינו מחוייב במצוות עשה שהזמן גורמן.)

🕵🏻‍♀האיש מברך:
בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. שֶׁלֹּא עָשַׂנִי אִשָּׁה:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, ומלכו היחידי של כל העולם, על שלא נולדתי אשה, הפטורה ממצוות עשה שהזמן גורמן.)

💃🏽האישה מברכת 
בָּרוּךְ שֶׁעָשַׂנִי כִּרְצוֹנוֹ:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, מלך העולם, שנולדתי כרצון הבורא.)

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הַמַּעֲבִיר חֶבְלֵי שֵׁנָה מֵעֵינַי וּתְנוּמָה מֵעַפְעַפָּי. וִיהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ, יְהֹוָה, אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שְתַרְגִילֵינִי בְּתוֹרָתֶךְ, וְתַדְבִּיקֵנִי בְּמִצְוֹתֶיךָ, וְאֶל תְּבִיאֵנִי לִידֵי חֵטְא, וְלֹא לִידֵי עֲוֹן, וְלֹא לִידֵי נִיסָיוֹן, וְלֹא לִידֵי בִזָּיוֹן, וְתַרְחִיקֵנִי מִיֵּצֶר הָרָע, וְתַדְבִּיקֵנִי בְּיֵצֶר הַטּוֹב, וְכוֹף אֶת יִצְרִי לְהִשְׁתַּעְבֶּד לָּךְ, וּתְנֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ, וּבְעֵינֵי כָּל רוֹאַי, וְגָמְלֵנִי חֲסָדִים טוֹבִים. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:
(מקור הברכות, מודה אני לך ה', אלוקי ישראל, מלך יחידי של כל העולם, המסיר בכל בוקר את עבותות התרדמה מעל עיני, ואת נמנום השינה מעל שמורות עיני. ויתעורר נא רצון מלפניך, ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שנהיה מתמידים ומורגלים בתורתך, ונקיים במסירות נפש ובלהט את מצוותיך. ואל נא תניחנו להגיע לא למצב של שגגה, ולא למצב של הרהורי עבירה וחטא, ולא למצב של מבחן, ולא למצב של בושה וכלימה. ואל תתן שישלוט בנו יצר הרע, ותן בלבנו להדבק ביצר הטוב ובמעשים טובים, והכנע את יצרנו הרע שיכנע אליך ה'. ותתן אותי היום ובכל יום לנשיאת חן ולאהבה ולרחמים לפניך ה', ולפני כל הבריות, ותעשה ותגדיל עמי חסדים טובים. מקור הברכה מודה אני לך ה', המשפיע חסדים טובים על עמו ישראל.)

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה, אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתַּצִּילֵנִי הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם, מֵעַזֵּי פָּנִים, וּמֵעַזּוּת פָּנִים, מֵאָדָם רָע, מִיֵּצֶר רָע, מְחַבֵר רָע, מִשָּׁכֵן רָע, מִפֶּגַע רָע, מֵעַיִן הָרָע, וּמִלָּשׁון הָרָע, מִדִּין קָשֶׁה, וּמִבַּעַל דִּין קָשֶׁה, בֵּין שֶׁהוּא בֶּן בְּרִית, וּבֵין שֶׁאֵינוֹ בֶּן בְּרִית:
 
📖 ברכות התורה

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל דִּבְרֵי תוֹרָה:
וְהַעֲרֵב נָא, יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ, אֶת דִּבְרֵי תוֹרָתְךָ בְּפִינוּ וּבְפִיפִיּוֹת עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, וְנִהְיֶה אֲנַחְנוּ, וְצֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי צֶאֱצָאֵינוּ, וְצֶאֱצָאֵי עַמְּךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, כֻּלָּנוּ יוֹדְעֵי שְׁמֶךָ, וְלוֹמְדֵי תוֹרָתְךָ לִשְׁמָהּ. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, הַמְלַמֵּד תּוֹרָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר בָּחַר בָּנוּ מִכָּל הָעַמִּים וְנָתַן לָנוּ אֶת תּוֹרָתוֹ. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה נוֹתֵן הַתּוֹרָה:

וַיְדַבֵּר יְהֹוָה אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאֶל בָּנָיו לֵאמֹר כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם. יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרְכֵם:

שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ יְהֹוָה אֶחָד:
ואומר בלחש: בָּרוּךְ, שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ, לְעולָם וָעֶד:

וְאָהַבְתָּ אֵת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל לְבָבְךָ, וּבְכָל נַפְשְׁךָ, וּבְכָל מְאֹדֶךָ: וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם עַל לְבָבֶךָ: וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ, וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ: וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת עַל יָדֶךָ, וְהָיוּ לְטֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ: וּכְתַבְתָּם עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ:
(טוב לומר את הקריאת שמע המלאה , נמצאת בכל סידור)
☀🍃☀
אחרי הברכות טוב להוסיף תפילה במילים ובשפה שלך, לדבר עם ה' על הכלללל…
היום יהיה אחרת..!
יום טוב מוצלח ומבורך שה' יתברך ישמור אתכם בכל מעשיכם תיראו ברכה אמונה שמחה ישועה ונחמה !
אמן ואמן!
לא חובה להפיץ אבל זו זכות עצומה!
שתעמוד לכם זכות זיכוי הרבים.
מוזמנים להפיץ ולזכות את הרבים בפתיחת מודעות והפצת האור המשמח 😀😀
יש לשתף את ההודעה במלואה.
שלא יהיה גזל! על פי דין תורה.
תבורכו מפי עליון
מוגש באהבה 💕 
ממקום אור - לפתוח מודעות ולהתחזק באמונה ושמחה 😀
עם רבינו נחמן מברסלב
והבעל שם טוב הקדושים.
לימוד התבודדות וכוחה של תפילה פשוטה! 
לימוד לנשים בארץ / באומן ומז'יבוז' כל השנה! אצל רבינו נחמן והבעל שם טוב הקדושים!  
להזמנת ערב הפרשת חלה או שיעור לביתך והכנסת האור השמחה והברכה לכל הישועות!
להצטרפות לקבלת חיזוקים שלחו הודעת 'וואטסאפ'
☎ 0523591951

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע