chiddush logo

שבת בעידן המודרני

נכתב על ידי שמואל, 14/12/2010

עצור את העולם אני רוצה לרדת

   מתוך ספרי מעגלי החיים-שבת 050-6284-199

קצב החיים המודרני שוחק את האדם ואת נשמתו. חשיבותו של האדם מיטשטשת מעומס הרעשים: רדיו, טלוויזיה ועיתונות ועדו ערוצים שהולכים ומתפתחים, פונים אליו ללא הרף. נוסף לאלו התחבורה הממונעת, טלפונים הסלולארים והפקסים פועלים גם הם את פעולתם ומתישים את גוף האדם המודרני ואת רוחו. ממצב זה, עולם חסר מנוחה שבנה לעצמו, מנסה האדם המודרני לברוח.

יש המנסים לפתור בעיה זו בסוף שבוע בנסיעות אל אתרי פיקניקים: חורשת טל, סחנה, חופי הים ועוד. מנוחה זו מסתכמת רק בהינתקות ממרוץ החיים, ולא תמיד משיגה את מטרתה.

מנוחת השבת שונה לגמרי. בשבת מבלה האדם בביתו בחיק המשפחה, בסעודת וזמירות השבת האהובות. סוף סוף יש לו זמן למשפחה ולילדים, כל אחד מקבל את תשומת הלב הראויה לו. ההתעסקות בתורה גורמת לאדם להתעלות ברוחניות, דבר שדוחק את סערת החיים הצידה.

התוצאה אינה מאחרת לבוא – פורקן אמיתי למועקות ולמתח. בכל שבת מתרענן היהודי ומכין כלי נפשו לקליטת רשמים חדשים מתוך העולם הסוער.

וזה מה שאנו אומרים בתפילה: "מְנוּחַת אַהֲבָה וּנְדָבָה. מְנוּחַת אֱמֶת וֶאֱמוּנָה. מְנוּחַת שָׁלוֹם וְשַׁלְוָה וְהַשְׁקֵט וָבֶטַח. מְנוּחָה שְׁלֵמָה שָׁאַתָּה רוֹצֶה בָּהּ. יַכִּירוּ בָּנֶיךָ וְיֵדְעוּ כִּי מֵאִתְּךָ הִיא מְנוּחָתָם. וְעַל מְנוּחָתָם יַקְדִּישׁוּ אֶת שְׁמֶךָ".

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע