chiddush logo

מדוע אין מברכים על הגשמים ברכה ? (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי DL2000, 13/12/2010

                             מדוע אין מברכים על הגשמים ברכה ?

              הרי כן מברכים על הברק וגם על הרעמים וכן על הים הגדול וכדו'

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
אברהם (15/12/2010)
לעניות דעתי החילוק הוא
שברכה על גשמים רבים הם על הטובה - הודאה
ואילו על הברקים והרעמים ברכת שבח על נפלאותיו של בורא עולם בתכל'ס אין לנו צורך ממשי בברקים או רעמים אלא בגשמים שיוצאים מהם ולכן על הברק והרעם מברכים על השבח לבורא עולם על גדולתו ובריאתו
ואילו אם ירד קצת גשם אין לנו על מה להודות אלא על רוב שאז ברור שנהנו בגשם וגם בציטוט של דביר רואים שגם מי שאין לו שדה כי ברור שיש לו טובה מכך
דביר (14/12/2010)
במשנה במסכת ברכות: "על הגשמים, ועל הבשורות הטובות--הוא אומר ברוך הטוב והמטיב". (פרק ט משנה ב). הרמב"ם פסק להלכה:" ירדו גשמים רבים--אם יש לו שדה, מברך שהחיינו; ואם הייתה שלו ושל אחרים, מברך הטוב והמטיב. ואם אין לו שדה, מברך: מודים אנחנו לך ה' אלוהינו, על כל טיפה וטיפה שהורדת לנו; ואילו פינו מלא שירה כים, ולשוננו רינה כהמון גליו, ושפתותינו שבח כמרחבי הרקיע, ועינינו מאירות כשמש וכירח, וידינו פרוסות כנשרי שמיים, ורגלינו קלות כאיילות--אין אנו מספיקין להודות לך ה' אלוהינו, ולברך את שמך מלכנו, אפילו על אחת מאלף אלפי אלפים ורוב רבבי רבבות פעמים הטובות, שעשית עימנו ועם אבותינו. מלפנים--ממצריים גאלתנו ה' אלוהינו, מבית עבדים פדיתנו, ברעב זנתנו, ובשובע כילכלתנו, ומחרב הצלתנו, ומדבר מילטתנו, ומחולאים רעים רבים דיליתנו מלכנו; ועד הנה--עזרונו רחמיך ה' אלוהינו, ולא עזבונו חסדיך. על כן אברים שפילגת בנו, ורוח ונשמה שנפחת באפינו, ולשון אשר שמת בתוך פינו--הן הן ברינה יודו לך, ויברכו את שמך, מלכנו. ברו
(להמשך התגובה לחץ כאן )