chiddush logo

פנינת המקדש - כוונה בעבודת הקרבנות

נכתב על ידי DoarHamikdash, 18/7/2016


פנינת המקדש

לימוד הלכה בעיון

 

כוונה בעבודת הקרבנות


  https://drive.google.com/file/d/0B0Xy25kIMMkieFROTzhyYnZoRmM/view?usp=sharing

ישנן מספר כוונות שהעובד במקדש צריך לכוון בשעת עבודתו, כל זה בנושא שלפנינו:

הכוונות הדרושות: שש כוונות צריך העובד לכוון בשעת הקרבת הזבח:

א.      לשם זבח – לשמו של הקרבן ולא לשם קרבן אחר, כגון, המקריב עולה, שצריך להקריבה לשם עולה ולא לשם שלמים.

ב.      לשם זובח – לשם הבעלים של הקרבן ולא לשם אדם אחר.

ג.        לשם השם – לשמו של הקדוש ברוך הוא.

ד.      לשם אישים – לשם הקטרתו של הקרבן על מערכת האש של המזבח[1].

ה.      לשם ריח – כדי שהבשר יעלה ריח על אש המזבח[2].

ו.        לשם ניחוח – כדי לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא בהקרבה זו, שאמר ונעשה רצונו.

בנוסף לכך, בחטאת ואשם יש לחשוב גם 'לשם חטא' – לשם החטא המיוחד שהקרבן בא לכפר עליו[3].



[1] ולא כדי לעשות מבשר הקרבן חתיכות בשר צלויות באש.

[2] ולא כדי לצלות את הבשר לפני ההקטרה באופן שלא יעלה ממנו ריח.

[3] משנה זבחים ד, ו; גמרא זבחים מו, ב. ורש"י שם. וראה עוד בעניין בשערי היכל לזבחים, מערכה קח (עמ' שסז).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע