לשוא
נכתב על ידי mose67, 17/11/2010
לשוא
בפרשת יתרו (כ ז) אומר הפסוק ''לא תשא את שם ה' אלקיך לשוא כי לא ינקה ה' את אשר ישא את שמו לשוא'' אומר רש''י הראשון שבועת חינם על עץ עץ ועל אבן אבן. והשני לשנות את הידוע נשבע על עמוד של אבן שהוא של זהב'' ע''כ וי''ל הרמזים בזה.
1)לשוא ר''ת לישבע שהוא אבן וידוע 2)לשוא ר''ת לישבע שזהב והוא אבן 3) לשוא ר''ת וידוע לכל שהוא אבן 4) לשוא גימט'
יג(י)ד עץ (על) עץ 5) לשוא גימט' לאמר אבן זהב 6)רש''י נוקט בשני הדוגמא של עמוד וי''ל הרמז ''עמוד'' אותיות ''מודע'' דהיינו שבועת חינם על דבר הידוע לכל. 7) אין רש''י מביא דוגמא לשבועת חינם נשבע על זהב שהוא זהב ואולי כי יש חיקויים מוצלחים של זהב ולכן אין זה שבועת שוא.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)