chiddush logo

מזון רוחני א אלול

נכתב על ידי שניאור, 16/8/2015

 

 

בס"ד  א' אלול

 

ראש חודש אלול: "המלך בשדה"

 

אדמו"ר הזקן מסביר בספרו "ליקוטי תורה", כי ראשי התיבות 'אלול' – "אני לדודי ודודי לי", פירושם: שבחודש אלול העבודה היא מצד האדם בכוחותיו הוא להתחזק, להתעורר ולהתקרב אל הקב"ה. (אני לדודי). ואילו בחגי תשרי הוא זוכה להמשכה ולהתקרבות הקב"ה אליו, לפי ערך עבודתו והכנתו. (דודי לי). אומנם העבודה באלול היא בכוח עצמו, אך גם בחודש זה ישנה נתינת כוח לעבודה זו. שהיא הארת יג מידות הרחמים של הקב"ה. ונבין זאת לפי המשל של אדמו"ר הזקן לעניין זה:

 

"משל למלך שקודם בואו לעיר, יוצאים אנשי העיר לקראתו ומקבלים פניו בשדה, ואז רשאים כל מי שרוצה- לצאת להקביל פניו. והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות, ומראה פנים שוחקות לכולם. ובלכתו העירה הם הולכים אחריו, ואח"כ בבואו להיכל מלכותו אין נכנסים כי אם ברשות, ואף גם זאת המובחרים שבעם ויחידי הסגולה".

 

וכך הוא חודש אלול- מלך מלכי המלכים, הקב"ה, נמצא מחוץ להיכל מלכותו, ומתגלה בשדה דווקא - זוהי ההזדמנות של כולנו לקבל את פני המלך ב"שדה"- כלומר, בימי החול ובעבודות החול. כולם יכולים לפנות אליו ישירות ובפשטות ללא "גינוני מלכות", באופן של "דברים היוצאים מן הלב". זהו חודש התשובה, חודש ההכנה לתשרי- לראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים, בהם ממליכים את הקב"ה למלך!

 

אז בואו ננצל את הזמן המיוחד הזה ונפנה כל אחד אל המלך בענייניו הפרטיים, וכמובן בל נשכח את העניינים הכלליים- שישלח לנו את משיח צדקנו, תכף ומייד ממש!

 

חודש טוב ושמח...

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע