chiddush logo

המביט לארץ ותרעד

נכתב על ידי שניאור, 18/5/2015

 המביט לארץ ותרעד - רעידת האדמה האחרונה בנפאל

רעידת אדמה חזקה נוספת הורגשה השבוע ביום שלישי במזרח נפאל, סמוך לגבול עם טיבט בין הבירה קטמנדו והר אוורסט. לפחות 42 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו. הרבי שליט"א מלך המשיח אומר שאפשר לחסוך את זה..

מערכת האתר
כ''ה אייר ה'תשע''ה
14.05.2015

רעידת אדמה סמוך לאוורסט

רעידת אדמה חזקה נוספת הורגשה השבוע ביום שלישי במזרח נפאל, סמוך לגבול עם טיבט בין הבירה קטמנדו והר אוורסט. לפחות 42 בני אדם נהרגו ועוד מאות נפצעו. מהמכון הגיאולוגי של ארה"ב נמסר כי עוצמת הרעש 7.3 והוא פגע באזור כפרי, 68 קילומטרים מערבית לעיירה נמצ'ה בזאר. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. בשעה שלאחר מכן הורגשו עוד שבעה רעשי משנה.

בבירה קטמנדו, יצאו התושבים לרחובות בבהלה בעקבות רעידת האדמה ומוכרים סגרו את חנויותיהם. הרעש הורגש גם בצפון הודו, שם נמלטו תושבים בבירה ניו דלהי לרחובות בעוד הבניינים רעדו, וכן בבירת בנגלדש דאקה.

מוקד הרעש היה סמוך למחנה הבסיס בהר אוורסט, שפונה אחרי שמפולת שלגים שנגרמה בעקבות רעידת האדמה בחודש הקודם גרמה למותם של 18 מטפסים. עונת הטיפוס על ההר הסתיימה השנה מוקדם בעקבות רעידת האדמה.

משלחת שנועדה לעזור לכפריים מהרעידת-אדמה הקודמת נמצאה מתעדת רעידת אדמה חדשה:

רעידות נוספות

בימים שאחרי רעידת האדמה הקודמת התרחשו בנפאל עשרות רעשי משנה. בינתיים, המדינה פנתה למדינות זרות בבקשה לסיוע של מיליארדי דולרים, לצד שליחת מומחים רפואיים לטיפול בפצועים, מסוקים להובלת מזון ומחסות זמניים לעשרות אלפים שנותרו חסרי בית בגשמים העונתיים. צוותי סיוע עדיין מתקשים להגיע במכוניות לחלק מהאזורים ההרריים הנידחים שהדרכים אליהם נחסמו בשל מפולות.

נבואה "מרעישה"

בקשר לזה, יש לציין "נבואה מרעישה" מהרבי שליט"א מלך המשיח בל"ג בעומר תש"נ, בעת ה"פאראד". היה זה שישה שבועות לפני רעידת האדמה הגדולה שפקדה את איראן. הרבי מסביר מדוע מתרחשות רעידות אדמה בעולם, ומה הכוונה האמיתית בהם. הרבי גם מציע כיצד ניתן למנוע רעידות אדמה:

"על ידי זה שהנהגת העולם היא מתוך שלום ואחדות, ומתוך הכרה בבורא העולם ומנהיגו, מקור הטוב והחסד, אזי ניתווסף עוד יותר בהמשכת ברכותיו של הקב"ה בעולם.

במצב כזה, אין צורך בעניינים בלתי רצויים, עונשים וכו', אלא אדרבא, על ידי ההוספה בהשפעת הטוב, ניתווסף עוד יותר בהכרה בבורא עולם ומנהיגו, מקור הטוב והחסד, שמשפיע טוב וחסד בכל העולם.

ויתרה מזו, שלא צריכים לפחד מעניינים בלתי רצויים, רעידות אדמה וכו', שכן, גם אם בעבר היו רעידות אדמה, הרי הכוונה האמיתית בזה היה להזכיר לאלה, שמאיזה סיבה שהיא שכחו, או לא ידעו שיש בורא לעולם ומנהיגו, על ידי שמפחידים אותם לרגע ברעידת אדמה, כדי להרעיד אותם מהטעות שחיו בה, שמכאן ולהבא ידעו שהעולם נברא ומתנהג על ידי הקב"ה, מקור הטוב, שלכן צריך להיות, וישנו ריבוי טוב בעולם, ועד לריבוי כזה שיש בכוחו לשתק ולבער את העניינים הבלתי רצויים".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע