chiddush logo

"כי חוק לישראל הוא"- שיחה לפרשת בשלח תשע"ה

29/1/2015

"כי חוק לישראל הוא"- שיחה לפרשת בשלח

במרכזה של פרשת השבוע עומד הנס אשר חותם את יציאת מצרים. נס אשר משלים את תהליך הולדת העם שלנו. ראש הישיבה, הרב אמנון שוגרמן מבקש לחשוף דרך הנס מדהים מה הם היסודות אשר נשתלו בנו בעת הולדת העם שלנו. ומתוך הבנת היסודות האלה אנחנו יכולים להבין לאן אנחנו צריכים ומסוגלים לשאת את עינינו, הן במישור הלאומי והן במישור הפרטי. 

לשמיעה או לצפייה לחץ כאן. להורדה בכתב לחץ כאן.

מה נעשה בישיבה???
1. בשבת פרשת וארא אירחנו בישיבתנו את תלמידי כיתה י"א מישיבת אמי"ת צפת אשר באו לקיים את ה-'שבת כיתה' שלהם בישיבה. האירוח התקיים במחוזותינו מפני שהרב המחנך שלהם, הרב דודו זיסמן, הוא בוגר הישיבה. האורחים ורבם סעדו עימנו בסעודות השבת ואף זכו לעונג שבת עם הרב שי וינטר ושיחה מפי ראש הישיבה, הרב יואל מנוביץ. הרב דודו, מחנך הכיתה, שוחח עם השיעורים הגבוהים בנושא 'תורה בחיי המעשה' בשבת אחרי הצהריים.
 
2. ביום רביעי אור ל-ט בשבט תלמידי שיעור ב' נפגשו עם אופיר לוי, מח"ט שריון במילואים, בביתו של ראש הישיבה לשיחה כחלק משיעורי ההכנה שלהם לצבא.
 
3. מפגשים בשביעית:
א. השלמה משבוע שעבר. נפגשנו עם פרופסור זהר עמר מאוניברסיטת בר – אילן לשיחה על מחקר אשר בדק גיבון בבעלי חיים כפרמטר להכשיר חיות שונות אשר כשרותם הייתה מוטלת בספק כגון ג'ירפה וכיוצא בזה.
 

 ב. השבוע נפגשנו עם הרב אהרון וולקן, מומחה בעל שם עולמי לכשרות בדגים בשיחה על כשרות דגים בעידן המודרני, מה הם הבעיות החדשות אשר נוצרו עקב ההתפתחות האנושית בכשרותם של הדגים וכיצד צריך להתמודד איתם.       
 

שבת שלום!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:
» כשרות הדגים - הרב אהרון וולקן
» פרשת בשלח - מהפך על ים סוף - הרב מנשה וינר
» איך מברכים ברכת המזון? - הרב ישי סמואל


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה