chiddush logo

חתונה = בית ?

נכתב על ידי להקת לב טהור, 18/1/2015

 בחירת בן/בת זוג הוא תהליך עמוק שעובר על האדם, תהליך בו האדם מברר לעצמו עם מי הוא יקים את ביתו. 

אנחנו מאחלים ומברכים אחד את השני "שתזכו להקים בית נאמן בישראל", אבל זה בעצם בכלל לא מובן מה לבחירת בן/בת זוג וחתונה ל"בית"? בית זה המקום שגרים בו וזה לא כל כך משנה אם נבנה בית או נשכור דירה או נגור אצל ההורים, אז למה דווקא "הבית" הוא מרכז העיסוק. 
אפשר היה לתרץ שזה רק שאריות מתקופות קודמות שבו חתונה כללה גם בניית בית כחלק מההכנות והיום נשארה לנו רק הברכה הזאת, אבל זה תירוץ דחוק וגם הוא חסר מהות. 
אלא צריך להבין שבית הוא קודם מרחב חיים עוד הרבה לפני שהוא ארבע קירות עם גג. מרחב חיים - כלומר מרחב רוחני שחיים יכולים להופיע בו, חיים במובן הרחב והעמוק של המילה חיים (רצונות, רגשות, מחשבות וכו'). 
המרחב הזה נוצר, נולד בחתונה. עד החתונה היה האדם חי בתוך עצמו, בתור פרט וכך היו גם כל ביטויי החיים שלו. גם אם הוא רצה דברים גדולים וכללים כל עוד לא הקים בית, לא הרחיב את החיים שלו להופיע ולהתפשט ולגלות כוחות חדשים אז הוא גם לא כללי. 
רואים את המהלך הזה אצל משה רבינו ע"ה שלפני שהוא מקבל את הנבואה והשליחות להופיע על ידו גאולה לישראל, הוא מקים בית ונושא את ציפורה לאישה ורק מתוך הרחבת החיים שלו הפרט למרחב כללי יותר של בית אפשר להתרומם עוד יותר למרחב חיים של אומה, עם.  
כשמתחתנים- יוצרים את המרחב, בוחרים מי הוא/היא שיצור אתך את המרחב, ולמרחב הזה יוצקים רגשות, שאיפות ומחשבות שהם החיים החדשים הללו של הזוג. החיים הם תהליך של התקדמות בלתי פוסקת שעוברת דרך עליות וירידות, דרך קשיים ובחירות וכל זה נכנס למרחב הזה- בחרנו עם מי אנחנו רוצים לעבור את החיים הללו. 
זה בית, שכאשר הוא נבנה הוא הופך להיות חלק מדבר יותר גדול  "בית בישראל" והוא יכול להיות גם נאמן לעצמו (לזוג) ונאמן לתוכן הישראלי והאלוקי שמתפרט בו . וכשיש בית יכולה לשרות גם שכינה, כי שכינה שורה ביניהם כלומר במרחב שהזוג בנה ביחד ביניהם, בבית. 
מזל טוב ! 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע