תמיהה (3 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי יגאלגר, 12/10/2014
בה"י
ביום ב' דראש השנה קראנו את פרשת העקידה .
לקראת סיומה אומר הכתוב " וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל, אחר נאחז בקרניו, וילך אברהם ויקח את האיל
ויעלהו לעולה תחת בנו" .
שאלתי : אברהם רואה איל שכנראה ברח למישהו , אנחנו יודעים מה המרחק בין מקום העקידה , הר הבית, לישוב הקרוב שהוא שלם שמלכה מלכיצדק, איל זו בהמה ביתית הזכר שבעיזים . לא ברור על סמך מה אברהם במקום לעשות השבת אבידה , מעלהו לעולה .
האם מי מן הקוראים ראה שאלה זו במקום כלשהו ? א"כ מה התשובה .
תודה
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (3)
בפסוק זה יש מספר מילים מיותרות לכאורה.
מה חסר אם הפסוק היה מופיע " וישא אברהם את עיניו וירא והנה איל , אחר נאחז בסבך בקרניו ------ ויעלהו לעולה תחת בנו ".
מה מוסיפות המילים " וילך אברהם " וכי להיכן הלך ?
" ויקח את האיל " מה זו הקיחה הזו ?
נראה לי שזה בא לאמר שאכן אברהם לא העלה את האיל לעולה עד שביצע "קיחה" במובן קנין [קיחה קיחה משדה עפרון] בכסף , וכדי לעשות זאת אכן ה ל ך אברהם "וילך אברהם" חיפש את בעל האיל ורק אז העלהו לקרבן .
כל זה ברא ללמדנו כי גם כאשר נמצאים בעולמות עליונים אין זכות לפגוע ברכוש הזולת .