chiddush logo

קריאת מגילה בחג השבועות ?? (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 4/8/2010

 שלמה  המלך    חיבר-כידוע-   שלושה ספרים-  משלי, שיר השירים, קהלת,     והנה,   את  שיר  השירים נוהגים לקרא בפסח,    את   קהלת נוהגים לקרא    בסוכות,    נשאלת  השאלה-    מדוע אם כן אין קוראים    את    ספר    משלי    בחג     השבועות   ??    (מלבד בתיקון ליל    שבועות,    שבו קוראים    חלקים    נרחבים    מהתנ"ך.)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (3)
reuven (13/8/2010)
זה שיצא שקוראים את ספרי שלמה המלך בפסח ובסוכות אינו אומר שצריך לקרוא אותם דווקא בשלשת הרגלים.
ולמשל אחינו הספרדים הנוהגים לקרוא כל שבת שיר השירים מדוע אינם קוראים את קהלת ביום שני ואת משלי ביום חמישי?
יצחק ג (8/8/2010)
אין קשר בין שלשת ספרי שלמה המלך לקריאת רות ושיר השירים אלא רות ושיר השירים נקראים בתור אחד מחמשת המגילות הנקראות במשך כל השנה, שהרי מגילת אסתר נקראת בפורים ואיכה בתשעה באב ורות בשבועות, ואילו קהלת אינה מגילה ולכן אינה נקראת כמו שספר איוב לא נקרא בשום חג,

ויש קשר בין ה' זמנים אלו לה' המגילות בכך, שאותיות מנצפ"ך הם כנגד אברהם יצחק יעקב משה ודוד כמש"כ בפרדר"א (נראה לי פמ"ח), וכל אלו הם כנגד חמשה זמנים אלו שהרי אברהם יצחק ויעקב כנגד פסח שבועות סוכות זה כבר כתוב בטור, ומשה רבינו כנגד פורים כיון שמרדכי הצדיק היה בחי' משה רבינו ממש כמש"כ בספר שער הכוונות ואין כאן המקום להאריך בזה, וכן ביערות דבש בדרשותיו לפורים - האריך מאד בין הקשר של משה רבינו לפורים,
ודוד הוא כנגד תשעה באב כיון שאותו ביהמ"ק שהוא יסד נחרב בתשעה באב, ויהיה מועד לעת"ל כאשר יצמח קרן דוד בב"א.
דביר (8/8/2010)
אולי בגלל שבשבועות קוראים את מגילת רות, ולא נראה שיש עניין לקרוא את הספרים שחיבר שלמה בשלושה הרגלים דווקא.