chiddush logo

חתונת רבי יונה שטנצל זצל מייסד לימוד המשנה היומית

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 13/9/2014

 

חתונתו בסוסנוביץ

בי"ג שבט תרצ"ב )21/01/1932( נשא רבי יונה את שבע פישל לאשה, בתו של הנגיד ר' חיים פישל ואשתו חנה, הידועה בכינוי חנקלה, לבית ינובסקי. החתנונה נערכה בסוסנוביץ. חמיו, ר' חיים, ניהל עסק בתחום הברזל, שימש כמוהל ומל את התינוקות של סוסנוביץ ללא תשלום. ר' חיים היה איש חסד ורודף צדקה. ר' חיים פישל היה בנו של ר' הערש מאיר פישל, שעליו מספרים שהיה עשיר כקורח, שרכש קרקעות בסוסנוביץ כשהיא היתה כולה פרדסים ולא מיושבת. הערש מאיר האריך ימים ונפטר זקן ושבע ימים בגיל 105. הוריה של סבתא חנה פישל היו הרב אברהם משה ינובסקי, וזוגתו ביילה הינדה לבית פוטש. הוריו של אברהם משה היו ר' יצחק אייזיק ינובסקי, שהיה מהעיר מרזיגלד (Mrzygold), וזוגתו, רבקה לייבוש. הוריו של ר' יצחק אייזיק היו  ר' מרדכי ורייזלה ינובסקי.


מקבל סמיכת הוראה מאב"ד ורבה של טשענסטחוב בפולין הרב נחום אש

רבי יונה קיבל סמיכה לרבנות ממספר רבנים, ביניהם הרב מנחם צבי באמץ אב"ד טרוסקאלאס והרב אברהם יצחק הכהן קוק,  רבה של בנדין הרב חנוך צבי הכהן לוין זצ"ל, וקיבל מכתב תמיכה מהרב משה טווערסקי מסוסנוביץ, מבית הדין של בנדין.

בתאריך כ' למר חשוון תרצ"ה קיבל תעודת סמיכה מרבה של טשענסטחוב בפולין הרב נחום אש זצ"ל, וכך כתב:

"ב"ה,

האברך המופלג חו"ב מ' יונה שטענציל נ"י, בן הרה"ג ומפורסם ר' שלמה שטענציל ז"ל, מו"צ דק' סאסנאווצי, עסק באורייתא תדירא, יגע ומצא כדי מדתו, והגיע להוראה, וכבר יש בידו תעודת התרת הוראה מכבוד אהובי הרב הגאון הגדול, חו"פ האבד"ק בענדין שליטא, והנני אומר ג"כ לפועלא טבא, אשר חילו ונוצר תאנה ואכל פרי, וכל מן דין סמוכי לנא, יורה יורה בהוראת או"ח כדת של תורה, ויגיד ליעקב דבר חק ומשפט. בין איש לרעהו, לדעה מה יעשה ישראל.

אך בתנאי שלא יהי' להורות שום הוראה שלא ברשות המרא דאתרא י"ד יתן הטוב.

ובאתי על עה"ח כ' לירח מר חשוון שנת תרצ"ד פה טשענסטחוב"

נחום אש אבד"ק טשענסטחוב

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה