chiddush logo

שבת

נכתב על ידי שמואל, 21/9/2010

שומר ה' את כל אוהביו (מעגלי החיים - 0506284199)

המייג'ור הבריטי התרווח בכיסאו ליד הנהג, שדהר ברחובותיה השוממים של ירושלים בשבת.לאחר שהוטל עליה עוצר.

לפתע ראו יהודי מזוקן והדור פנים יוצא לקראתם, מצנפת על ראשו וגלימה לבנה לגופו. היה זה הרב מרדכי שרעבי, שיצא מביתו בדרכו לבית הכנסת. את הכרזת העוצר הכללי לא שמע, מכיוון שהיה שקוע ב'מעשה מרכבה' - לימוד קבלה עמוק.

הניידת עצרה לידו בחריקת בלמים. המפקד הוציא מהרכב את ראשו החבוש בכובע משטרתי, והרעים בקולו: "הי יהודי, מה אתה עושה בחוץ"?, הרב הקדוש ננער ממחשבותיו, הביט בתמיהה במפקד הבריטי וביתר נוסעי הרכב המשטרתי וענה בתמימות: "אני בדרכי לבית הכנסת".
המפקד לא קיבל את דבריו, וגער בו על שהוא יוצא לרחוב בעת הטלת עוצר כללי. לאחר מכן דרש מהרב שיעלה על רכבם כדי להובילו לבית המעצר, וליתר הבהרה סימן זאת בידיו.

הרב שרעבי נחרד מהרעיון. הוא ניסה לדבר על לבם של הבריטים והסביר להם כי לא שמע את הכרזת העוצר וכי הוא מתכוון לחזור כעת לביתו, אך דבריו נפלו על אוזניים ערלות. המפקד הבריטי רצה דווקא להחמיר עם הרב היהודי הנכבד והדור הפנים, למען יראו כל היהודים וייראו. אחד השוטרים כבל את ידי הרב באזיקים והם הכניסוהו בגסות לרכבם.
המפקד פקד על נהגו לנסוע. הנהג התניע את הרכב. לפתע נשמע קול פיצוץ עז ביותר.

כל השוטרים ברכב קפצו ממקומם בחרדה וצעקו בכל כוחם. הם היו בטוחים שמדובר בפצצה שהניחה אחת המחתרות בתא המטען של הרכב. לאחר כמה רגעים של מהומה ואי-ודאות, יצאו השוטרים מרכבם. המפקד ניגש לבדוק את החלק האחורי של הניידת, והנה פיצוץ בכל ארבעת הגלגלים, כל הגלגלים מרוקנים לגמרי מאויר.

המפקד הבריטי הבין מיד שזה לא דבר טיבעי וכי הסיבה האמיתית להתרחשותו היתה לקיחתו בכוח של הרב היהודי ופגיעה ברצונו וכבודו.

המייג'ור  הבריטי ניגש לרב שרעבי, ביקש את סליחתו על כל הצער שנגרם לו בשעה האחרונה, סייע לו לרדת מהרכב ואף ברכו לשלום.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע