הייעוד - בני בכורי ישראל
נכתב על ידי משה אהרון, 3/12/2025
בס"ד.
הייעוד- בני בכורי ישראל.
----------------------------------
נפתח לומר כבר עתה את השורה
התחתונה. :
לא נגאל ולא נזכה לעלות על דרך המלך
לקרב ימות המשיח .
אלא אם נפנים ונממש את ייעודנו
בשם ובתואר :
"בני בכורי ישראל".
השם "ישראל" והתואר :"בכורי"
הם : "משבצות נצח" של חזון וייעוד..
להיותינו בראש - כ"בכורים"
ודוק : בעבור כל יתר בניו האחרים
של האלוהים.
מי שהחל את חייו כ"יעקב".
אותו שאוחז בעקב אחיו - לנסות להקדימו
ימשיך ויממש את חייו בייעוד ובחזון הכפול של :
"ישראל"
מחד :
לשרות עם האלוהים בעבור אחיו בני האדם.
ומאידך להוכיח לעולם כי ישר הוא האל .
צורי ולא עוולתה בו.
משל כאילו אמר הקב"ה ליעקב להיות "בכור".
אינו במאבק של בני אדם. אלא בהסמכה אלוהית .
באמצעות קריאת שם חדש, הטעון ורווי
במשמעות של ייעוד וחזון....
הנה כי כן, השם והתואר כאמור משועבדים
לתועלת כלל האדם והעולם.- זה הייעוד של ה"בכורה"
בכורתו של יעקב התקבלה כעובדה מוגמרת בשמיים
רק עם שינוי שמו ל"ישראל"
שנאמר בפתח גאולת מצרים :
"כה אמר ה' בני בכורי ישראל".
וכל כך למה ?
לומר ולבטא שניים אלה :
אין גאולת ישראל אלא בעבור גאולת כלל האדם והעולם
ושנית התואר "בכור" גם אומר שאומנם יש בכור .
שהוא ראש וראשון .
אך גם יש את יתר הילדים. - ולהם "משועבד" הבכור.
הבכורה אינה אלא כמטלה של ייעוד וחזון.
בכלל כל חזון הבכורה במקרא לא בא אלא להפוך את הבכור
כעין משקל נגד ו"כשווה ערך" לאביו וכממשיכו ...
והכל בעד שאר יתר אחיו של הבכור.
לכן בשם ישראל מבוטא הייעוד של היות עם ישראל :
נציגו של כל אדם באשר הוא אדם אל מול האלוהים
ואפילו לשרות עם האל ולהיאבק עימו - בעבור כל בני האדם.
לכן גם הבכור מקבל כפליים . ליתן בידו "רזרבה" :
לכלכל ולתמוך בהמשך בכל אחיו החלשים.
הנה כי כן .
אם לא שמעתם הרי שמיני אז :
מנסר בחלל אוירו של העולם
הקול הקורא של הקב"ה.
לאמור :
בני בכורי ישראל.
"הלחם" בי למען כל שאר בניי האחרים .
למען כלל בני אדם .
להיותי בעיניהם : "אל ישר".
"צורי ולא עוולתא בו".
משה אהרון .
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)



