כמדומה בעיניי, הכי שכתבתי
נכתב על ידי משה אהרון, 11/8/2025
בס"ד.
כמדומה בעיניי, הכי שכתבתי.
--------------------------------------
המקרא:
----------------
יִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי; וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלַי, רַב־לָךְ--אַל־תּוֹסֶף דַּבֵּר אֵלַי עוֹד, בַּדָּבָר הַזֶּה.
קווים מורים :
----------------
יִּתְעַבֵּר יְהוָה בִּי לְמַעַנְכֶם, וְלֹא שָׁמַע אֵלָי.
עלי התעבר בי - לכעוס .
אך "התעבר" גם להפוך הדברים[התפילות והתחנונים]
כ"עובר" - כפוטנציאל למעניכם
בעתיד.
"רַב־לָךְ" :כל אותן התפילות והתחנונים הרבים
בבחינת : "רב"
שמורים לך.
"בַּדָּבָר הַזֶּה" - אך לא בדברים נוספים אחרים.
הדברים :
------------
היעלה על דעתכם, שמשה יתחנן ויתפלל
וכל זה היה אך לריק , חלילה ירד הכל לטמיון .
אלא שכך אמר לו הקב"ה :
"הרב" - דהיינו : כל אותן תפילות ותחנונים הרבים.
שמורים גם שמורים לך משה לעתיד
לשוב ולבקש בהן על עם ישראל.
לפיכך הדגש והדיוק :
"אל תוסף דבר אלי - "בדבר הזה".
בדבר הזה : דגש על עניין כניסתך שלך לארץ..
אך כאמור, כל אותן תפילות ותחינות כל "הרב"
שמורות היו לו למשה לעתיד["לעת ההיא"]
לשוב ולזעוק בהן ולבקש על עם ישראל .
ואכן " "בעת ההיא",בקרות :
"הרעה של אחרית הימים" [המוזכרת בפר' וילך] :
היא השואה האיומה,
עמד משה "והתנפל" -חזר על כל תחנוניו
להסיר שוב את גזרת השמד הקשה
של הסתר הפנים המוחלט....
והוא נענה אך חלקית
שרק מחצית מהעם ניצל ....
לקיים וביום פוקדי - פקדתי.
מנגד עמדה רחל גם היא :
,בבכי ובתמרורים
לבקש גם היא על בניה. וגם היא נענתה
להחיש הגאולה :בהשבת בנים לגבולם
ובקיבוץ גלויות בדמותה של :
"האתחלתא דגאולה"....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)