"כלי - שעה" על המשפט
בס"ד.
תּוֹרָה אַחַת וּמִשְׁפָּט אֶחָד יִהְיֶה לָכֶם וְלַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם (במדבר ט"ו י"ד - ט"ז)
כשהוא אומר : "תורה אחת", אינו ברור שגם המשפט יהא אחד שהרי התורה כוללת גם משפט . אלא שביקשה התורה לומר [כמו בימינו] שפעמים גם אם אין נוחלת תורה אחת בכלל ישראל חייב לפחות שיהא משפט אחד המוסכם בניהם. והכל לקדש סדר מנימלי למנוע ההיפכא של המשפט - עשיית "שפטים" בין אדם לאדם, ובין איש לריעהו.
להלן : "כלי שעות" [ביטוי ציורי של מחאה שיש דברים שנכתבים ונותרים כקלישאות נבובות .]
"כלי שעות" - שכתבתי פעם :
לבסוף לביצוע של "שפטים" בלשון הקודש לכל אות ולכל אינטונציה יש רבדים של משמעות וכך המשמעות העמוקה של "המשפט" להיותו מונע "שפט" - שפטים.שפרעון של חוק מוליךמשה אהרון , (04.06.2021)
גאולתנו שבזה מקרטעת כי המשפט עוד לא נוחל בהוויתנו : שציון רק במשפט תפדה. וכי המשפט לאלוהים הוא. ומקום שהמשפט אינו נוכח ואינו קיים - גם האלוהים אינו נוכח .
אנו חיים בעולם ריק ונבובממשפט כאמורמשה אהרון , (04.06.2021)
[עד כדי כך, שרק יהודי נכלל בהגדרת אדם] [ספר הישר - הוא ספר בראשית ] מה שמכונה "משפט עברי" הוא להוותינו: משפט "נכה", נטול חוקתיות היסוד של ספר הישר
לכן כחלק מובנה ב"ההתחלתא" החליטה ההשגחה להמליך את הבג"צ ככלי אפקטיבי להחזיר ערכי בראשית לרום הוויתינו.... ובראשם ערך העל של היות האדם : "צלם אלוהים"משה אהרון , (04.06.2021)
.[תרופה מעשיית שפטים כאמור] האמת בהיותה אלוקית היא תמיד אין סופית .היא מושגת אך יחסית ביד האדם. המשפט הוא המיטב היחסי להשגת סדר מנימלי למנוע שפטים.מעשיית שפטים איש בריעהו משפט להימנע מ-שפט
משה אהרון , (04.06.2021)