סעיף א -לברך בעמידה
נכתב על ידי מכלוף מיכאל , 20/5/2025
בס''ד
לפי הטור -ומיד אחרי נטילת ידיים יתעטף בציצית בעמידה
לפי הבית יוסף -כן כתוב בסמ''ק וטעם משום שלמד לכם לכם מספירת העומר שכתוב בו בקמה -פירוש בקומה
(וכן כתב רבי דוד אבודרהם וכן כתוב בארחות חיים)
וכתב זה שגורסים בירושלמי -כל הברכות בעמידה על ברכת המצות אמר ולא על ברכת הנהנין.
לפי הט''ז (בעמידה) -שכתוב לכם ולומדים בגזירה שוה מעומר שכתוב גם כן לכם ובעומר כתוב בקמה -פירוש בקומה.
לפי מגן אברהם (בעמידה) -הברכה והעטיפה שתיהם יהיו בעמידה
שואל מגן אברהם -הרי אנחנו רואים שלגבי הפרשת חלה אפשר לברך שיושב וזה ברכת המצוות, אז למה אתה אומר לי שלגבי מיצות ציצית בעמידה ?
ומתרץ -שבהפרשת חלה זה בא לתקן את האוכל שדומה לשחיטה וזה לא מצוה כל כך.
ואותם המניחים הטלית המקופל ומשלשלים אותו סביב הצואר על כתפיהם -לא יצאו ידי חובתם
ובכתבים -שצריך להתעטף עד פיו כעטיפת ישמעאל כדי הילוך 4 אמות ואחר כך יתעטף עד החזה פנים ואחור
וכן כתב בלחם חמודות שעיקר העיטוף בגוף.
לפי שולחן ערוך -יתעטף בציצית ויברך מעומד.
לפי המישנה ברורה -לכתחילה הברכה והעטיפה צריך בעמידה,
ובדיעבד אם ישב -יצא
לכתחילה לפי רוב האחרונים צריך שהברכה לפני העטיפה בשעה שאוחז את הטלית ביד, כדי שיהיה עובר לעשייה
שאם לא כך אז זה עובר ועובר.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)