רמזור של גלות.
נכתב על ידי משה אהרון, 2/1/2025
בס"ד.
רמזור של גלות.
---------------------------------
יעקב שטעם טעמה של גלות ,נרתע לכתחילה
מלרדת מצריימה.
הוא חיפש את האלוהים, ירד לבאר שבע.
לקדם פולחן המזמין גילוי שכינה.
כיאה לסיטואציה אלוהים נגלה אליו
אך ב"מראות הלילה".
לסמל לילה של גלות, שיורד לבסוף - להחשיך
וכך יעקב מקבל אור ירוק לרדת .
אך גם מקבל בכפיפה אחת את שאר
אורות הרמזור."רמזור הגלות" -
ודוק כל גלות.ראשונה כאחרונה
אור אדום - "אנוכי ארד עמך מצריימה".
ליווי של אך "ירידה" ולא הבטחה של ליווי
והשגחה צמודה לכל אורכה של הגלות
ואור צהוב - "ואנוכי אעלך גם עלוה".
שלבסוף יזרח האור בדמותה של העלייה ממצרים.
באחת משני האופציות :
כך או כך או , לקיים : או "אעלך" , [אני הקב"ה]
או שתקיימו אתם עצמונית : "עלוה".
דהיינו לעלות בחומה ,במרידה במשעבדים - ועד כדי מלחמה
לעלות במחיר של בצע המרה :
של להמיר במסירות נפש ובדמים רבים
את יתרת הגלות במחיר של ייסורין
במסגרת של : "וכיפר אדמתו עמו".[סוף שירת האזינו]
במצרים- גלות ראשונה התקיימה
האופציה הראשונה של :"אעלך".
מנגד בסיומה של גלות אלפיים.הגלות האחרונה
[במאה שעברה...]
התקיימה האופציה החלופית השנייה של :
"וגם עלוה" - של עליה עצמונית : בחומה בתעוזה
ובנוכנות של קיום מלחמת חורמה נמשכת ......
מני אז, יתרת הגלות מומרת כאמור
למרק חטאנו בייסורין
להיותינו נכונים וראויים סוף סוף לגאולה
כאמור הכל במסגרת הציווי של :
"וכיפר אדמתו עמו".
שארץ ישראל נקנית בייסורין......
במסירות נפש ובמלחמה על תקומת האומה.
וכך לנגד עינינו מזה שלוש דורות
יום יום מחרפים נפשם גיבורי ישראל הצעירים
לפדות יתרת הגלות שהעזנו [בדין]ל"קצר"
ולהתחיל את תהליך הגאולה ["שלא בעיתה"] -
כאמור במחיר דמים כבד....
וכאמור במסגרת המנדט כאמור :
של "עלוה"......
הנה כי כן, גאולת ראשונה ממצרים התקיימה ב- "אעלך"
מנגד, גאולה אחרונה מגלות אלפיים התקיימה
ובדין במסגרת של "גם עלוה" בעליה שלא בעיתה.
שאי אפשר היה אחרת לאחר השואה האיומה....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)