chiddush logo

מאיזה גיל טוב להדליק נרות שבת

14/6/2024

 https://he.chabad.org/multimedia/media_cdo/aid/3660455







*"היום בתניא"*
 יום ד' כ"ח אייר
תניא ליקוטי אמרים
פרק נ"ב 
שנה מעוברת


*הקדמה:*

כדוגמת הדיבור באדם, שהוא יכול להיות פעמים בעניני חולין, ופעמים בעניני קדושה. הנה, כמו כן גם אצל הקב"ה מצינו ש"בעשרה מאמרות (דיבורים) נברא העולם" (שהוא דבור בעניני חולין).

 לעומת זה אומר הנביא "ויהי דבר ה' אלי לאמור", שהוא דבור של קדושה.

ונצין,  שבעוד שבפרק הקודם התבאר, כיצד ניתן ללמוד מהנשמה המחיה את הגוף, על האופן שבו נמשך האור ה"ממלא כל עלמין" להחיות את העולם (אור הנחשב לדבר ה' שבעשרה מאמרות, שהוא בגדר מילין דהדיוטא, דיבור פשוט). הנה כאן, בתחילת פרק נב, מסביר התניא, כיצד ניתן ללמוד מהנשמה המחיה את הגוף, על אופן המשכת השכינה לעולם (שגם היא בגדר של דבר ה' הדומה לדבר ה' שהתגלה לנביאים כמבואר באגרת הקדש פרק ל"ה).
...

*כמוחין שבראש האדם:*

כשם שבאדם, הכחות הנפשיים אינם מתלבשים ישירות באברי הגוף השונים. אלא, תחילה, כללות החיות מתגלית במוחין, ורק משם מקבלים אחר כך כל האברים את האור והכח המאירים בהם.

הנה, כך הוא גם בהמשכת השכינה לעולם. תחילה מתלבש גילוי זה ב"מוחין" העליונים שבאצילות, ומשם מתפשטת החיות הפרטית (מהשכינה) הראויה לכל אחד מהעולמות והברואים שבו.

ה"מוחין" הללו, הם "רצונו וחכמתו ובינתו ודעתו יתברך" כפי שהם "מלובשים בתורה ומצוותיה" למעלה.

ורבנו מוסיף, שהחיות הנמשכת ממקור השכינה כפי שהיא במקורה. היא בעצם רק "הארה" מככלות הגילוי שב"מוחין" העליונים - וכדמיון האור המתפשט מהשמש (שהוא לא גוף השמש אלא הארה ממנה). וכדוגמת החיות הנמשכת באדם לאבריו השונים, שהיא רק הארה בלבד מכללות החיות שבמוחין.
...

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)







*"היום בתניא"*
 יום ה' כ"ט אייר
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ב (עמוד ע"ג)
שנה מעוברת



*רק הארה מהשכינה:*

העולמות, כשמקבלים את חיותם "מהמקור הזה שנקרא שכינה". וכן מה שנשמות ישראל נאצלו ונבראו ממקור זה של השכינה (שלכן נקרא מקור זה גם בשמות "אם הבנים" ו"כנסת ישראל"). הנה, חיות זו, אינה עצם "השכינה" או עצם "אור השכינה", אלא הארה בלבד המתפשטת ממנה כהתפשטות האור מהשמש.
...

*עצם השכינה, גבוהה מכושר הקליטה של העולמות:*

בפרק הקודם למדנו, שבחינת "מהותו ועצמותו" היא "סתימו דכל סתימין". וכאן מוסיף רבנו, שגם בחינת השכינה (שהיא ראשית ועיקר הגילוי של האור אין סוף בעולמות), גם היא מאד גבוהה. ואין העולמות יכולים "לסבול ולקבל" את אור השכינה כפי שהוא במקורו, שישכון ויתלבש בתוכם ממש.

ומהי איפוא בחינת השכינה שהעולמות מסוגלים "לסבול ולקבל" (מבלי להתבטל במציאות)?

תחילה, הדגיש רבנו, כי החיות הנמשכת ממקור השכינה, היא לא מעצם האור אלא "מהתפשטות האור מהמקור" ("התפשטות" שהיא הארה בלבד). וכהמשך לזה מתוספת ההבהרה, שהתפשטות זו של הארת השכינה ממקורה, היא רק לאחר התלבשות השכינה בלבוש מתאים "המעלים ומסתיר אורה", "לבוש" המאפשר להארה המועטת הנמשכת דרכו להתקבל בעולמות.

ומה טיבו של לבוש זה? פרט זה, יתבאר אי"ה בהמשך.
...

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)


*"היום בתניא"*
 יום ו' א' סיון
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ב (עמוד ע"ג)
שנה מעוברת


*הלבוש לקליטת השכינה:*

הלבוש המקבל לתוכו את השכינה, ובנוסף לכך הוא מסתיר על אורה ומאפשר בזה להארה המתפשטת ממנה להחיות את העולם. הוא "רצונו חכמתו ובינתו המלובשים בתורה ומצוותיה הנגלית לנו ולבנינו" - שכמבואר לעיל, הם ענין ה"מוחין" למעלה.
...

*בדבריו מבהיר רבנו שתי נקודות:*

*א.* לבוש זה הוא *רצונו יתברך וחכמתו* - כך שה"אור אין סוף" הכלול בו, הוא נעלה באין ערוך מהאור הכלול בשכינה. ובהתאם,  אין שום סיבה שהלבוש שבתורה יתבטל במציאות כלפי האור שבשכינה.

*ב.* התורה ברדתה מטה. עד התלבשותה בתרי"ג המצוות הגשמיות כפי שהם לפנינו. "ירדה בסתר המדרגות ממדרגה למדרגה בהשתלשלות העולמות" - ומשמעות הדבר הוא,  שהאור העצמי שבתורה נעלם מהעולמות דרכה היא עוברת ויורדת למטה (ורק בעולם הזה על ידי עבודת היהודי היא נמשכת). 

מובן איפוא שלא שיך שהעולמות יתבטלו במציאות לאור התורה (הנסתר מהם). כך שבכוחה של התורה להיות ה"לבוש" שדרכו תוכל להיקלט הארת השכינה, על ידי עבודת האדם.

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)



*"היום בתניא"*
 יום ו' א' סיון
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ב (עמוד ע"ג)
שנה מעוברת


*הלבוש לקליטת השכינה:*

הלבוש המקבל לתוכו את השכינה, ובנוסף לכך הוא מסתיר על אורה ומאפשר בזה להארה המתפשטת ממנה להחיות את העולם. הוא "רצונו חכמתו ובינתו המלובשים בתורה ומצוותיה הנגלית לנו ולבנינו" - שכמבואר לעיל, הם ענין ה"מוחין" למעלה.
...

*בדבריו מבהיר רבנו שתי נקודות:*

*א.* לבוש זה הוא *רצונו יתברך וחכמתו* - כך שה"אור אין סוף" הכלול בו, הוא נעלה באין ערוך מהאור הכלול בשכינה. ובהתאם,  אין שום סיבה שהלבוש שבתורה יתבטל במציאות כלפי האור שבשכינה.

*ב.* התורה ברדתה מטה. עד התלבשותה בתרי"ג המצוות הגשמיות כפי שהם לפנינו. "ירדה בסתר המדרגות ממדרגה למדרגה בהשתלשלות העולמות" - ומשמעות הדבר הוא,  שהאור העצמי שבתורה נעלם מהעולמות דרכה היא עוברת ויורדת למטה (ורק בעולם הזה על ידי עבודת היהודי היא נמשכת). 

מובן איפוא שלא שיך שהעולמות יתבטלו במציאות לאור התורה (הנסתר מהם). כך שבכוחה של התורה להיות ה"לבוש" שדרכו תוכל להיקלט הארת השכינה, על ידי עבודת האדם.

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)




*"היום בתניא"*
 יום א' ג' סיון
תניא ליקוטי אמרים
פרק נ"ג
שנה מעוברת


*גילוי השכינה בבית המקדש הראשון:*

כשהיה בית המקדש הראשון קיים, כשהארון והלוחות היו ב"קדש הקדשים" שבו. היתה השכינה (שהיא בחינת מלכות דאצילות) "שורה שם ומלובשת בעשרת הדברות" (שבלוחות) "ביתר שאת ויתר עז בגילוי רב ועצום, יותר מגילויה בהיכלות קדש קדשים שלמעלה, בעולמות העליונים" (הרוחניים).

וכמבואר בחסידות: בעוד שדרגת השכינה המאירה בעולמות "בריאה יצירה ועשיה" (הרוחנית), מתיחסת לאור השיך לעולמות. הרי שדרגת השכינה ששרתה במקדש, כללה אור שהוא למעלה מהעולמות (ואף מתוארת במקומות שונים, לא כסתם שכינה, אלא כ"עיקר השכינה").
...

*קדש הקדשים שבמקדש הגשמי:*

בעוד שה"מוחין" המהוים את בחינות "קדש הקדשים" בעולמות השונים, הם (רק) חכמתו ורצונו המלובשים בתורה ומצוותיה באופן כללי (וירידתם מעולם לעולם היתה בדרך ההשתלשלות). הרי שה"מוחין" המאפינים את קדש הקדשים שבבית המקדש הגשמי, הן עשרת הדברות החקוקים בלוחות (מצב אליו הגיע התורה בירידה שאינה כדרך ההשתלשלות).
...

*תהליך מקוצר בירידת השכינה:*

אם השכינה המתגלית בעולמות הנמוכים כיצירה ועשיה, עברה את כל תהליך הירידה מלמעלה למטה בצורה מסודרת. הרי שהשכינה המלובשת בקדש הקדשים שבמקדש הגשמי, ירדה בתהליך מקוצר - כשהחכמה עילאה שבאצילות התלבשה במלכות שבאצילות ובמלכות שבבריאה. הנה, השכינה כפי שהיא במצבה זה, התלבשה ישירות בקדש הקדשים שבמקדש (מבלי לעבור את תהליכי הירידה בעולם היצירה והעשיה).

כך שהתקבל המצב, שבו,  השכינה שהתגלתה בבית המקדש הגשמי שבעולם הזה הגשמי. היתה גבוהה יותר, מהשכינה השורה בהיכלות קדש הקדשים בעולמות העליונים הרוחניים.

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)



*"היום בתניא"*
 יום ב' ד' סיון
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ג (עמוד 148)
שנה מעוברת


*השכינה בבית שני:*

נקדים שבבית שני, לא היו בקדש הקדשים הארון והלוחות (שכן, לפני חורבן בית ראשון הם נגנזו במקום המטמוניות  למטה, שהכין שלמה המלך בעת שבנה את המקדש).

לאור מצב זה, אמרו רז"ל, כי בבית שני לא שרתה השכינה - ומבהיר אדמו"ר הזקן, שאין הפירוש שלא שרתה בו כלל השכינה,  אלא שהיא לא היתה בו כפי שהיא שרתה בבית ראשון.

שכן, אף  שאותה מדרגה עליונה של השכינה שנמשכה בבית ראשון, נמשכה גם בבית שני. הנה, בבית הראשון, ירדה השכינה למטה "שלא כדרך ההשתלשלות" (כמבואר לעיל). 

ואילו בבית שני, היא ירדה   ממקורה "בדרך ההשתלשלות" (כתהליך שמפורט כאן בתניא). 
...

*"ומשחרב בית המקדש":*

לאור המבואר עד כה, שהשכינה הנמשכת לכל עולם, היא על ידי התלבשותה ב"היכל קדש הקדשים" שבעולם.

 צריך להבין: לאחר שחרב בית המקדש ו"קדש הקדשים" שבו, כיצד איפוא נמשכת כיום השכינה לעולם?

הנה חז"ל אמרו "משחרב בית המקדש אין לו להקב"ה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה בלבד".

ומשמעות פתגם זה לדעת אדמו"ר הזקן: שמאז שנחרב המקדש, קיבל לימוד התורה תוקף מיוחד, שבו הוא מהוה "היכל קדש הקדשים" ו"לבוש"   לשכינה העוברת דרכו  לעולמינו כאן למטה.

ורבנו מוסיף, שדבר זה אמור, לא רק בלימוד הקבוע לרבים, אלא גם בלימוד שהיחיד קובע לעצמו, וכמאמר רז"ל ש"אפילו אחד שיושב ועוסק בתורה שכינה עימו".

נכון שמסלול ירידת השכינה כיום, שונה מעט ממסלולו בזמן הבית (כפי שניתן לדיק מלשון התניא). הרי כידוע, בגלויי השכינה בחינות רבות. וכפי שמתברר, המשכת השכינה שעם לימוד התורה כיום, היא  למטה מטה,  עד בחינת המלכות דעשיה (יותר מההמשכה שהיתה בקדש הקדשים שבמקדש).

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)



*"היום בתניא"*
 יום ג'  ה' סיון
 תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ג (סוף עמוד 148)
שנה מעוברת


*השכינה שעם המצוות המעשיות:*

לאחר שהכרנו את בחינות השכינה המגוונות. כפי שהיא בעולמות השונים, בבית המקדש הראשון והשני, וכפי שהיא נפעלת בעסק התורה. מסים רבנו נושא זה (בסוף פרק נ"ג, סוף החלק הראשון של התניא), במעלת השכינה הנפעלת עם המעשים הטובים, שהם תרי"ג המצוות הנמשכים מחכמתו יתברך.
...

*דברי הינוקא שבזהר:*

נזכיר, שבהתיחסותו לשכינה הנמצאת תמיד מעל ראשו של היהודי (שלכן אסור לו ללכת ארבע אמות ללא כיסוי ראש).

 אומר הינוקא: שהחכם עיניו בראשו, ועליו לדעת שאור השכינה שעל ראשו זקוק לשמן. והיות שגופו של האדם הוא "פתילה" והאור דולק מעליו, צוח שלמה המלך ואמר "ושמן על ראשך לא יחסר", שאל לו לאדם מלהפסיק בהוספת שמן  (=מעשים טובים) לראשו, לטובת השכינה השורה עליו.
...

*כדוגמת  הנר הגשמי:*

כידוע, טיבו של אור הנר הגשמי, תלוי בסוג ואיכות השמן הנמשך אחר הפתילה (ונשרף תוך כדי בעירתו).

ולעניננו, נקדים, כי השכינה השורה באופן קבוע מעצמה על ראשו של היהודי (שלכן אסור ללכת ללא כיסוי ראש), היא בעצם על נפשו האלוקית שמשכנה במוח שבראש.

והנה, כמבואר  בפרקים קודמים, עם קיום המצוות המעשיות כחות הגוף והנפש הבהמית נכללים בקדושה.
ובזה, מבהיר אדמו"ר הזקן, יובן גודל מעלתם של המצוות המעשיות, שעם קיומם, נכללים כחותיה ולבושיה של הנפש הבהמית ונהפכים "מחשוכא לנהורא" (כפתיל החשוך של הנר שנשרף ונכלל באורו). 

כך שעם קיומם של המעשים הטובים, לא רק מתוסף באור השכינה שעל ראש היהודי, אלא אף מתוספת באיכותו ובמעלתו (כמעלת האור המתקבל מ"אתהפכא חשוכא לנהורא" על כל אור רגיל אחר).


++++
🍷"דוקא" או "דווקא"🍷
דיוק לשוני - לעיון:
האם המילה "דוקא" נכתבת עם ו' אחת, או  "דווקא" עם שתי אותיות ו'?
ולהעיר, כי בפרק מ"ט מופיעה מילה זו שני פעמים.  בפעם הראשונה, בתחילת עמ' 138, בהתיחסותו לקשר שבין ברכות קריאת שמע לקריאת שמע, כותב רבנו שצריך להבין "למה תקנו אותן (את ברכות קריאת שמע) לפניה דווקא (בשני ווים). ובפעם השניה, לקראת סוף הפרק כותב רבנו "שזהו תכלית השתלשלות כל העולמות להיות כבוד ה' מלא כל הארץ הלזו דוקא.." (עם ו' אחת).
ונצין, כי לאורך התניא פעמים נכתב "דוקא" (כגון בפרקים יז, כו, לב, לז), ופעמים "דווקא" (כגון בפרקים ב, לא, לה, לט, מז) - וידוע עד כמה דייק רבנו אדמו"ר הזקן באותיות התניא!
נוסיף, כי על "דווקא" הכתובה בתניא בפעם הראשונה בפרק מט, כותב הרבי ב"רשימות" שבמסכת מנחות ל,א מופיע "דווקא" בשני ווים. ובהערות לתניא הוא מעיר "נמצא בש"ס גם בשני ווים".
והנה, ממעקב אחר תוכן הענינים בתניא בהם מופיעים "דוקא" ו"דווקא", לכאורה נראה: שהמילה "דוקא" משמעותה, רק כך ולא אחרת. ואילו המילה "דווקא" מביעה, שהענין יותר טוב, יותר מדויק, יותר מועיל.
...
בזהר ובגמרא:
נראה  שכך גם ניתן לפרש את המשמעות של "דוקא" ו"דווקא" במספר המקומות שהם מופיעים בזהר (ב-ג,א ב-יז,ב ב-קכה,א).
ונציו, שבדיקת מחשב מעלה, שבש"ס בתלמוד בבלי, מופיע "דוקא" למעלה ממאה וששים פעם, ואילו "דווקא" מופיע שש עשרה פעמים בלבד. ומהראוי לתלמידי החכמים לומדי הגמרא לשים לב האם המדובר הוא ב"דוקא" או ב"דווקא", שכן יתכן מאד שהדבר נוגע מאד להבנת הפשט של הענין הנלמד.
...
*שנזכה להבנת התניא ותורת חב"ד*

*חבר  נכבד:*

קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של *הרב יקותיאל גרין  ע"ה* מחבר באור התניא *משכיל לאיתן*  ועשרות ספרי *חסידות לעם* הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 


🕯️ *לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ*


 🟩 להצטרפות בעברית:

https://chat.whatsapp.com/JdaQFbO6NK4IjoCk0tURUI

🟩  להצטרפות במייל [email protected]


 🔖 להקדשת שיעור *"היום בתניא"* לעילוי נשמת / לזכות יקיריכם צרו קשר בטלפון +972546398851 (ישראל) או 0017187786006 (חו"ל)

























הכנסת תוכן זה לזכות אורה דליהנה בת אסתר לרגל יום ההולדת 

מזל טוב מזל טוב לאמא אורה ! היקרה - אם המלכות , בהגיעה ל  49 , עד מאה ועשרים שנה , שתזכי לשנים טובות וארוכות , בריאות , נחת מכולם, שיתמלאו כל משאלות ליבך לטובה ולברכה , בכל מכל כל , את אחת המתנות שהקב"ה נתן לי , יהי רצון שנזכה להיות ביחד עד מאה ועשרים שנה ועד בכלל , בעלמא דין ועלמא דאתא, ברכות ירדפו וישיגו אותך תמיד ושתזכי לתואר המכובד אשת תלמיד חכם 😂 ומי יתן ונתברך בכלות כמותך - פשיטות ותמימות , יהי שלום בחילך שלווה בארמונותיך וכל בניך למודי הויה ורב שלום לבוניך , שובע שמחות וברכות עד בלי די וכל טוב סלה אמן כן יהי רצון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע