כהונה היא ה"נכות"
נכתב על ידי משה אהרון, 17/5/2024
בס"ד.
כהונה היא ה"נכות".
------------------------------------
המקראות
-----------------
דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן, לֵאמֹר: אִישׁ מִזַּרְעֲךָ לְדֹרֹתָם, אֲשֶׁר יִהְיֶה בוֹ מוּם--לֹא יִקְרַב, לְהַקְרִיב לֶחֶם אֱלֹהָיו. יח כִּי כָל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, לֹא יִקְרָב: אִישׁ עִוֵּר אוֹ פִסֵּחַ, אוֹ חָרֻם אוֹ שָׂרוּעַ. יט אוֹ אִישׁ, אֲשֶׁר-יִהְיֶה בוֹ שֶׁבֶר רָגֶל, אוֹ, שֶׁבֶר יָד. כ אוֹ-גִבֵּן אוֹ-דַק, אוֹ תְּבַלֻּל בְּעֵינוֹ, אוֹ גָרָב אוֹ יַלֶּפֶת, אוֹ מְרוֹחַ אָשֶׁךְ. כא כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, מִזֶּרַע אַהֲרֹן הַכֹּהֵן--לֹא יִגַּשׁ, לְהַקְרִיב אֶת-אִשֵּׁי יְהוָה: מוּם בּוֹ--אֵת לֶחֶם אֱלֹהָיו, לֹא יִגַּשׁ לְהַקְרִיב. כב לֶחֶם אֱלֹהָיו, מִקָּדְשֵׁי הַקֳּדָשִׁים, וּמִן-הַקֳּדָשִׁים, יֹאכֵל
הערה : "מום בו את לחם אלוהיו לא יגש להקריב".
שני "מומים הם " הראשון מום פיזי בכהן . והשני מום תודעתי פולחני כאילו הקב"ה כמו אחרון האלילים, חלילה זקוק להאכלת "לחם" - מיד נתיניו
כֹּ֛ל אֲשֶׁר־בּ֥וֹ מ֖וּם לֹ֣א תַקְרִ֑יבוּ כִּי־לֹ֥א לְרָצ֖וֹן יִהְיֶ֥ה לָכֶֽם׃
הערה : לא המום הוא הבעיה, אלא פגם האי שלמות הרצון של המקריב....וכל מקריב מצוי : רצונו לא שלם בקורבן פגום.
או בכהן "פגום" - שאינו שלם....
וְאִ֕ישׁ כִּֽי־יִתֵּ֥ן מ֖וּם בַּעֲמִית֑וֹ כַּאֲשֶׁ֣ר עָשָׂ֔ה כֵּ֖ן יֵעָ֥שֶׂה לּֽוֹ׃
הערה : כך חשב הקב"ה : ואלוהים כי יתן מום בצלמו.
דין הוא שיעשה לו לאלוהים ,לפחות שלא יקרב להקריב לו כל פולחן
וודאי לא פולחן שווא וחלול .
".......כַּאֲשֶׁ֨ר יִתֵּ֥ן מוּם֙ בָּֽאָדָ֔ם כֵּ֖ן יִנָּ֥תֶן בּֽוֹ׃"
הערה : ראה לעיל
שִׁחֵ֥ת ל֛וֹ לֹ֖א בָּנָ֣יו מוּמָ֑ם דּ֥וֹר עִקֵּ֖שׁ וּפְתַלְתֹּֽל׃
הערה : המום ב"הא" הידיעה הוא דור עקש ופתלתל . אותו שגם מתעקש לאחוז בתורה נפסדת של קורבנות ועוד בטואנה שמאכילים לחם את אלוהים . חלילה כמו אחרון האלילים.
הנה כי כן הקב"ה שעליו נאמר כי :
אל זה אביט על עני ונכה רוח. הוא זה שידחה את בניו הנכים.
אלא שהסיפור הוא אחר אם בתורה נפסדת מתעסקים משחקים משחק נלוז כאילו הקב"ה חלילה זקוק להאכלת לחם מיד בניו נתיניו.
במשחק הזה החלול מכל מהות איסטרטגית , ביקש הקב"ה לפטור את הכהנים הנכים אפילו אותו ששבר יד או רגל .....
ואלה לעניות דעתינו הסיבות או הנימוקים לאמור :
1.
המום הכי גדול הוא התובנה הנפסדת שבכלל הקב"ה זקוק ללחם ועוד בדמות קורבן שנוטל חיים אשר הוא כיוצר ובורא נתנם לחיים .
אז מדוע כאמור שיבוא כהן : שמום בו והוא אמור להתעסק בו במומו שיתעסק גם ב"מום" תודעתי נורא . אותו המייחסים בני אדם לאלוהים.
2.
מי שסבורים כי בהקרבת קורבן לה' הנאכל במאכולת של אש כך הם מאכילים את האלוהים לחם. כאילו האלוהים הוא אחרון האדם שיש להאכילו לחם. כי אז אלה וודאי יתערערו למראה כי הכהן המקריב בעבורם נכה הוא בבחינת : מום בו. שבעיני אלה אין זה יאה לכאורה שלאלוהים הגדול והשלם יגש להקריב כהן מדדה או מקרטע.
יותר מזה אלה שתפארת תפאורת הפולחן מכריעה בעיניהם,ילכו ויעדיפו להקריב לאחרים שהכהנים שם הם סמל לחוזק וליופי לכל שאר הבלי העולם ....
3.
אם לא הובנו עדיין הרי ש"כהונה" במובן מסויים = לנכות .
לא בכדי אותיות "כהן" - "נכה".
ומדוע כהונה היא נכות . שמבחינת הקב"ה כל הפולחן שהכהנים מתעסקים בו הוא הבל ושאר רוח ועיסקם בזה היא משום נכות תודעתית כצורך זמני של בני אדם עד אם ומלאה הארץ דעה את ה' . והנה אומר הקב"ה איש מזרע אהרון שכבל הטלתי בו נכות אחת פיזית ,מדוע זה "אלביש" עליו נכות נוספת תודעתית נוספת שכזו .
די לו לכהן שהוא נכה פיזית וההתעסקות בנכותו . ולא גם שיתעסק כל יום בקורבנות "שלמים" ובבני אדם המתיימרים להיות "שלמים" להקריב כביכול לשלם העליון - הקב"ה ורק הוא שפגום ונותר פגום .......
והקב"ה .
הוא מעדיף תמיד : להביט דווקא על עניים ונכה רוח החרדים על דברו . "נכות" של כהונה וקורבנות - מאוסים עליו .[לידיעת רבנים המחפשים את זו השררה]
מה חבל שגם כיום רובינו חדורים עדיין בתודעה שקרית ונפסדת זו של "האכלת לחם" את האלוהים.......
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)