הסיפור של העומר
נכתב על ידי משה אהרון, 16/5/2024
בס"ד.
הסיפור של העומר.
--------------------------------
מצוות העומר בפרשה לא בכדי באה ביחד עם מצוות חג הפסח.
שמבחינה רעיונית ,סיפור העומר הוא השלמה של הפסח כחג הגאולה..
אם הפסח הוא חג החירות הפיזית .
העומר והחג שבסופו שבועות - הם חג הגאולה הרוחנית .
משל "יובל" של גאולה.
הנה לכם המדרש בקליפת אגוז :
" אמר להם הקב"ה לישראל, אתם אונסים אותי להזקק לקורבנות.
ולא עוד ,שאני נעתר לכם לבזות עצמי כאל המבק כביכול להאכילו.
לכנותם את הקורבנות בשם : "לחם חוקי" - כביכול .
בבקשה מכם קיימו באופן סמלי את האיפכא והתיקון :
הקריבו לי לחם ממש , שאין כריח הניחוח של אפייתו.
. תחילה כתחליף מאכל בהמות - השעורים - וכתיקון לקורבן בהמות .
לסוף מאכל אדם - החיטים. לקיים במצוות התורה וחי בהם.
שיהא טעם באמרה של : לא על הלחם לבדו יחיה האדם
הנה כי כן, כל סיפור העומר, אינו אלא רעיון של השלמת הגאולה.
של "גמילה" מתורה נפסדת של קורבנות .
להקרבת לחם ממש - אותו המחייה בניחוחו
והנאכל על ידי אדם ולא אש.
ואך תנועתו הסמלית בדמות הנפה - עולה ומגיעה השממיימה.
הקב"ה אוהב ועשרת מונים את הלחם הנאפה
על כל ניחוחות הקורבנות שבעולם .
ולדידו סיפור העומר הוא סיפור התיקון .
לכן ממועד החירות הפיזית, סופרים בצפייה 50 יום .
להסמיך את חג גאולת הרוח - שבועות - לחג גאולת הגוף [פסח] .
וכך גם לעתיד אומר הקב"ה לבניו :
אין אני מקיים מתן תורה בשבועות בלוא גאולת העומר של המרת קורבן ב"קורבן" .
לחם הדוחק קורבנות נפסדים של בהמות הנוטלים חיים בעבור מאכולת של אש.
שני הלחם המוקרבים לסוף הם גם בהקבלה לשני "לוחות הברית" .
שאלה הלוחות ניתנו בהר סיני ,אך לתועלת ולחיות האדם.
ולא לכל תורה נפסדת אחרת .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)