chiddush logo

הסיפור של העומר

נכתב על ידי משה אהרון, 16/5/2024

בס"ד.


הסיפור של העומר.
--------------------------------

 מצוות העומר בפרשה לא בכדי באה ביחד עם מצוות חג הפסח.
 שמבחינה רעיונית ,סיפור העומר הוא השלמה של הפסח כחג הגאולה..
 אם הפסח הוא חג החירות הפיזית . 
העומר והחג שבסופו שבועות - הם חג הגאולה הרוחנית .
 משל "יובל" של גאולה.
הנה לכם המדרש בקליפת אגוז :

 " אמר להם הקב"ה לישראל, אתם אונסים אותי להזקק לקורבנות.
 ולא עוד ,שאני נעתר לכם לבזות עצמי כאל המבק כביכול להאכילו.
 לכנותם את הקורבנות  בשם : "לחם חוקי" - כביכול .
 בבקשה מכם קיימו באופן סמלי את האיפכא והתיקון  :
 הקריבו לי  לחם ממש , שאין כריח הניחוח של אפייתו.
. תחילה כתחליף מאכל בהמות  - השעורים - וכתיקון לקורבן בהמות .
 לסוף מאכל אדם - החיטים. לקיים במצוות התורה וחי בהם.
 שיהא טעם באמרה של : לא על הלחם לבדו יחיה האדם
 
הנה כי כן, כל סיפור העומר, אינו אלא רעיון של השלמת הגאולה.
  של "גמילה" מתורה נפסדת של קורבנות .
 להקרבת לחם ממש  - אותו המחייה בניחוחו 
 והנאכל על ידי אדם ולא אש.
ואך תנועתו הסמלית בדמות הנפה -  עולה ומגיעה השממיימה.
 הקב"ה אוהב ועשרת מונים את הלחם הנאפה 
על כל ניחוחות הקורבנות שבעולם .
 ולדידו סיפור העומר הוא סיפור התיקון .
 לכן ממועד החירות הפיזית, סופרים בצפייה  50 יום .
 להסמיך את חג גאולת הרוח - שבועות  - לחג גאולת הגוף [פסח] .
  וכך גם לעתיד אומר הקב"ה לבניו  :
 אין אני מקיים מתן תורה בשבועות בלוא גאולת העומר של המרת קורבן ב"קורבן" .
 לחם הדוחק קורבנות נפסדים של בהמות  הנוטלים חיים בעבור מאכולת של אש.
 שני הלחם המוקרבים לסוף הם גם  בהקבלה לשני "לוחות הברית" .
 שאלה הלוחות ניתנו בהר סיני ,אך  לתועלת ולחיות האדם.
 ולא לכל תורה נפסדת אחרת  .

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע