צל שמפיץ אור ואוהל שמאחד אחים (2 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 7/3/2024
בס"ד.
לחשוב מחשבות - צל שמפיק אור ואוהל שמאחד אחים .
------------------------------------------------------------------------------.
אין לך אדם שאינו חושב מחשבות .
ובגלל שמחשבות האדם יכולות להובילו לכל מיני מחוזות .
מהם קיצוניים ושליליים .
חייב האדם לרתום מחשבותיו בנתיבי : "חוכמת הלב"..
לקיים לבסוף : "והשבות אל לבבך".
"לב" גם כעיקר וכליבת ייעודו של האדם בעולם.
ייעוד הממש את האדם בעולמו בשניים :
באור האלוקי ובאחדות ואחוות אחים בין בני האדם.
שזה גם עיקר תכלית האור האלוקי בעולם.
ייעוד זה יותר ממרמזת התורה טמון הוא גם בשמו של האדם.
וכך : "בצלאל בן אור" נועד למצות כל מחשבותיו ודווקא בנתיבי הלב כאמור .
להפוך המשכן כשלוחת אור אלוקית לעולם באלומת "צל" מתונה ומדודה
[שהאלוהים מתגלה בערפל].
מנגד אוהליב בן אחיסמך אמור היה ליתן במשכן את אותו היסוד המאחד בין אחים בבחינת : "אחיסמך". [שאין כל טעם באחדות עם השכינה ללא אחדות כלל ישראל ]
שאין כל טעם באור האלוקי אם אין בו לבסוף כדי לגבש אוהל, שנועד גם לגבש גם את האחווה
בעם ישראל ובעולם.
הנה כי כן , שני היסודות העיקריים של כל משכן ומקדש .
מחד :מקור "}ההפזה" של האור האלוקי בעולם
ומנגד : אוהל של אחוות אחים.
שכאמור,אין כל שווי במקדש, שאינו סומך ומאחד את כולם - כאחים.
ואם חלילה אין הוא משמש בייעודו זה - סופו להיחרב.
והנה לימים : שני תכונות אלו :
של מחד הפצת אור אלוקי לעולם [בצלאל בן אור].
ומאידך אחדות כל האדם באחוות אחים [אוהלי אב בן אחיסמך].
יתאחדו לכלל אחד - בדמותו של המשיח ......
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (2)
בהמשך תגובה -1.
--------------------------
משל גם :"משפט וצדקה"
תחילה מחוייה הדיין לשפוט לפי מידת הדין והמשפט .
משעשה כן מצווה הוא לשוב ולהעביר כל תוצאה כאמור
גם במסננת של הלב והחסד......
משה אהרון
-------------------------------------.
ביקשה התורה שאדם יגבש תחילה דרכו ומחשבותיו.
דרך מה שקרוי : "השכל",
אך תמיד יקנח בהעברת כל תוצאה כאמור
גם דרך חוכמת הלב.
משה אהרון