chiddush logo

התבלבלנו הקריאה העיקרית "האזינו" היא לעם ישראל (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 17/9/2023

  בס"ד.

 התבלבלנו הקריאה העיקרית של האזינו היא בעיקרה וקודם לכל מופנית תחילה  לעם ישראל בבחינת הנוגעים הישירים בדבר. ורק אחר כך קריאה גם לעדים : ל - שמיים והארץ .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- הדבר האמור היה מובן יותר אם היינו מתחילים את פרשת האזינו מסוף פרשת וילך  בקטע המצוטט להלן :
הַקְהִילוּ אֵלַי אֶת-כָּל-זִקְנֵי שִׁבְטֵיכֶם, וְשֹׁטְרֵיכֶם; וַאֲדַבְּרָה בְאָזְנֵיהֶם, אֵת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, וְאָעִידָה בָּם, אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ.  כט כִּי יָדַעְתִּי, אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי-הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן, וְסַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם; וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים--כִּי-תַעֲשׂוּ אֶת-הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה, לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם.  ל וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה, בְּאָזְנֵי כָּל-קְהַל יִשְׂרָאֵל, אֶת-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה, הַזֹּאת--עַד, תֻּמָּם.  {ש}

 הנה כי כן,
"אדברה באוזניהם" - הוא כאמור ה"אזינו" הראשון  והמהותי יותר
 השמיים והארץ הם הבאים לאחר מכן כעדים היסטוריים אך המהות בכל מקרה קודמת כאמור  .
 לא. אל תדמו לראות בהערתינו זאת, כעוד  "פרובוקציה חדשנית".
 שהרי מגדר העובדה ששירת האזינו נותקה מראשה -קודקודה, גרם הדבר בין השאר גם לאיבוד משמעותה העיקרית של שירת האזינו - כעדות היסטורית רלוונטית ודווקא   לסדרת האירועים ההיסטוריים הנכונים [הסתר פנים והשואה האיומה] 
 והגרוע ביותר לניתוקה מעילתה היא היא כאמור השואה המכונה: "הרעה של אחרית הימים".
 לצערי את שירת האזינו הוזילו משהו ואבדו מחודה ההיסטורי בכך שלא כרכו אותה בצורתה המבנית עם ראשה כאמור, שבסוף פרשת וילך.
 אם קולי היתום, הגווע בדרך כלל באפלה, נשמע היה .
כי אז את את פרשת האזינו  יש להתחיל לקרוא  מסוף פרשת וילך לשוב לחברה שוב [לעניות דעתי,ככוונת משה רעיא מהימנא] "ראש לגוף".
  לקשר הזיקה שבין  האירוע  ,עילתו ותיקונו.
 אזי שירת האזינו גם תתבהר לנו יותר ואף תסייע לנו בהבנת ובהכלת התקומה ומכמניה......
 משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (18/9/2023)
בס"ד.
תימוכין :
וַיָּבֹא מֹשֶׁה, וַיְדַבֵּר אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה-הַזֹּאת--בְּאָזְנֵי הָעָם: הוּא, וְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן..
שוב הדגש הוא על "האזינו" לדבר באוזני העם..... ולא "האזינו" של העדים השמיים ונארץ
-------------------------------
משה אהרון