chiddush logo

חג ראש השנה הוא יום מיוחד במינו

15/9/2023

חג ראש השנה הוא יום מיוחד במינו, יום שבו אנו ניצבים לפני ה' ומסכמים את השנה שחלפה. אנו מבקשים סליחה על חטאינו ומבטיחים לעצמנו לתקן את דרכנו.

אחד הדברים החשובים ביותר בחג זה הוא חיזוק האמונה באלוקים. האמונה היא הבסיס לכל מעשה טוב שאנו עושים. כאשר אנו מאמינים באלוקים, אנו יודעים שיש מי שמנהל את העולם ושהוא רוצה בטובתנו. האמונה נותנת לנו כוח להתגבר על קשיים ולעשות את הדבר הנכון.

ישנם מספר דברים שאנו יכולים לעשות כדי לחזק את האמונה שלנו באלוקים בראש השנה:

לחזור בתשובה. תשובה היא ביטוי של אמונה באלוקים. כאשר אנו מבקשים סליחה על חטאינו, אנו מביעים אמון בכך שה' מוכן לסלוח לנו.
לקיחת אחריות על חיינו. כאשר אנו לוקחים אחריות על חיינו, אנו מבינים שה' נתן לנו את היכולת לבחור את דרכנו. האמונה בכך שיש לנו בחירה נותנת לנו כוח להשתפר ולהתפתח.
התמודדות עם קשיים. כאשר אנו מתמודדים עם קשיים, אנו יכולים לבחור לראות בהם מבחן של האמונה שלנו באלוקים. האמונה בכך שה' נמצא איתנו בזמנים קשים נותנת לנו כוח להתגבר עליהם.
תקיעת השופר היא מצווה מיוחדת בראש השנה. השופר הוא סמל לקול האלוקים. כאשר אנו מתקיעים בשופר, אנו מעוררים את הקול הפנימי שלנו, את הקול של האמונה.

השנה, בראש השנה, בואו ננצל את ההזדמנות לחזק את האמונה שלנו באלוקים. בואו נשוב בתשובה, ניקח אחריות על חיינו ונתמודד עם הקשיים שלנו באמונה ובתקווה.
יהי רצון שה' יקבל את תפילתנו ויסלח לנו על חטאינו. שנה טובה ומתוקה לכולם!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע