תחילה : "עליון" לסוף "קדוש"
נכתב על ידי משה אהרון, 1/9/2023
בס"ד.
תחילה : "עליון" לסוף "קדוש".
---------------------------------------.
א וְהָיָה, אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-מִצְוֺתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם--וּנְתָנְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, עֶלְיוֹן, עַל, כָּל-גּוֹיֵי הָאָרֶץ. ב וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל-הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה, וְהִשִּׂיגֻךָ: כִּי תִשְׁמַע, בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. ג בָּרוּךְ אַתָּה, בָּעִיר; וּבָרוּךְ אַתָּה, בַּשָּׂדֶה. ד בָּרוּךְ פְּרִי-בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתְךָ, וּפְרִי בְהֶמְתֶּךָ--שְׁגַר אֲלָפֶיךָ, וְעַשְׁתְּרוֹת צֹאנֶךָ. ה בָּרוּךְ טַנְאֲךָ, וּמִשְׁאַרְתֶּךָ. ו בָּרוּךְ אַתָּה, בְּבֹאֶךָ; וּבָרוּךְ אַתָּה, בְּצֵאתֶךָ. ז יִתֵּן יְהוָה אֶת-אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ, נִגָּפִים לְפָנֶיךָ: בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ, וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ. ח יְצַו יְהוָה אִתְּךָ, אֶת-הַבְּרָכָה, בַּאֲסָמֶיךָ, וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ; וּבֵרַכְךָ--בָּאָרֶץ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ. ט יְקִימְךָ יְהוָה לוֹ לְעַם קָדוֹשׁ, כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע-לָךְ: כִּי תִשְׁמֹר, אֶת-מִצְוֺת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, וְהָלַכְתָּ, בִּדְרָכָיו. י וְרָאוּ כָּל-עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי שֵׁם יְהוָה נִקְרָא עָלֶיךָ; וְיָרְאוּ, מִמֶּךָּ
הדברים :
שימו לב :
השלב הראשון :
הוא שמיעה בקול ה' על מנת לשמור ולעשות.
והזכיה "ונתנך ה' אלוהיך עליון על כל גויי הארץ"..
זהו שלב ראשון הכולל ירושת והתנחלות בארץ.
והשיכלול הוא "עליונות"
השלב השני :
הוא השלב המתקדם של גאולת הקץ, הכוללת גם את גאולת כלל האדם באשר הוא אדם .בשלב הזה המושגים משתנים :"עליונות" אינה רלוונטית .
הרלוונטי היותינו "קדושים" מתוך כלל העמים.
הראויים לו לבורא, בבחינת :
"קדוש אני".
זהו שלב שבו "יקים" אותנו הקב"ה להיותנו : "עם קדוש"}.
משל ישוב ויבחר בנו מתוך כלל העמים, להיותה של כנסת ישראל בבחינת "רעיה" שהרי כבר קדושה היא וראויה היא להדבק בקדוש - בקב"ה.
ועל כן בשלב זה לא די בשמירה ועשיית המצוות אלא גם ללכת ב"דרכיו" של הקב"ה אותם המעוגנים בספר הישר - חומש בראשית ובראשם כיבוד ושיכלול האדם - כל אדם - למעלתו הראויה כ"צלם אלוהים".
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)