chiddush logo

סבלנות של הקב"ה (2 תגובות לחידוש זה)

30/8/2023

למה לא נענש אדם תיכף בחטאו?


כל הזמן ידעתי שהוא כדי שיישאר בחירה לאדם, הקב"ה רוצה שבני אדם יבחנו ויבחרו בין טוב לרע. ואם ייענש האדם תיכף בעברו איזה עבירה, אזי לא יהא בחירה לאדם לבחור בין טוב לרע.

ועכשיו למדתי בספר 'תומר דבורה' להרמ"ק שמה שהאדם לא נענש תיכף בעברו על עבירה, זהו מסבלנותו ורחמנותו של הקב"ה על ברואיו, והוא סובל.

טעמים הללו אינם מתאימים זה עם זה, אני מבקש מי שיוכל להאיר עיני בזה. יישר כח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
משה אהרון (10/9/2023)
בס"ד.
הכותרת : "סבלנותו של הקב"ה " מטעה משהו....
===================================
ברוב המקרים הקב"ה לא פוקד עוון על אתר.
על מנת לפקוד עוון אל אתר, צריך שיתחולל מן תהפוכה לפיה :
הקב"ה שב ומתעטף בבכינוי אלוהות נוסף המיוחד אך לו - שם הוויה.
בבחינת : "ה' אלוהים".
שם הוויה מצביע על השגחה מידית ועל פעולה או תגובה .
וכאמור רוב החטאים אינם ראויים לתהפוכה שכאמור.
שאין ביד האדם לאלץ את הקב"ה
להתעטף באדרת הדין האופרטיבית .כל אימת שירצה לחטוא.
ברוב המקרים החטאים נערמים לפסיפס.
עד התקיים עת מסויימת [יום כיפור] .
או עת שבה הפסיפס הנגדי של עשיית המצוות זכה במשקל כבד נוסף.
במשבצת דגולה במיוחד.של מעשה חסד או מצווה נעלה בדרך כלל .
בעשיית של חסד או צדקה .
אזי על משקל המאזניים של הקב"ה יש משקל חיובי המקהה את החטא על העברות .
(להמשך התגובה לחץ כאן )

dvir45 (9/9/2023)
אולי ניתן לתרץ כך:
התוצאה היא אותה תוצאה, הסיבות התאגדו יחד.
אין עונש ישיר על עברה.
מבחינת האדם הוא לא מקבל עונש על חטא ומרגיש בחירה ומבחינת הקב"ה הוא לא מעניש את האדם מסבלנותו ורחמנותו.