chiddush logo

אשת יפת תואר - הרע במירעו

נכתב על ידי משה אהרון, 23/8/2023

 בס"ד.


אשת יפת תואר הרע במירעו.
---------------------------------------
 וכי למה נקט הכתוב בלשון "אשת" ולא אישה או בת.
 אלא ללמדך שאצל אוייבך אין אישה יפת תואר 
שאינה בבחינת "אשת" -  אשת איש.
 והחייל השובה צריך לדעת גם :
כי הוא מבקש לעצמו 
  התעסקות עם  "אשת איש" .
וכך מעלה עליו הכתוב וכבר
 לכתחילה.........
 תורת ישראל שונאת אנסים, וראו מה "הדאיג" את התורה  במלחמה עם אוייבים.
 שחלילה חייל יהודי  שילכד בראייה פסולה של השביה :  ילכד בחשק של אשת יפת תואר
 ועל כן מיד הזהירה התורה אין אונס בישראל .
גם לא במלחמה ובשבי. 
נכשלת נלכדת, התכבד להתעטף בזהירות . התכבד להיצמד לתהליך ארוך ומורכב 
שכל כולו התחשבות באשת יפת תואר.
 לקיחתה לאישה תלויה כל כולה בתהליך המוזכר בתורה ורק בסופו אתה רשאי לממש את "לקיחתה לאשה" ובבחינת  "והייתה לך לאישה"
 שרשאי אתה לבועלה.
 אלא שקודם לבעילה נאמר  : "ואחר כן תבוא אליה" - דגש על : "ואחר כן".
 כלומר תבוא אליה לשמוע קודם את הסכמה בבחינת : "כן" .
בלא הסכמתה אין בעילה ואין לקחיתה לאישה .
 יסוד זה של התורה הוא החשוב בכל התהליך .
 הנה כי כן ,התורה גם יודעת לומר לנו  שכל התהליך כאמור הוא בבחינת עינוי לאשת יפת תואר.
 ואתה הוא לבושתך המענה.
  וגם על כך יש מחיר שאתה שמתקיים בך "ההין"  שהסכמת בכלל להיכנס לכל התהליך .
ייתקיים בך  בהמשך : "כי תהיין [דווקא לשון זו לכרוך עם "ההין" שלך]לאיש שתי נשים
 האחת אהובה ואחת שנואה .שלקיחת אשת יפת תואר הופכת את האישה הראשונה לשנואה 
וכדור השלג ממשיך להתגלגל  - גם ל"בן סורר ומורה".
 
עונג צרוף הוא להוציא לאור עולם את רגישותה 
 ונפלאותיה של תורת ישראל  ביחס לכל אדם 
 
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח
 ו/או יישוב הדעת,אנא בבקשה,מתן חמישה לצדקה - לקירוב האחדות והגאולה. 
והמוסיף ואומר דבר בשם אומרו מביא גם גאולה לעולם.

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה