chiddush logo

ואני ביסודך בטחתי לע״נ סבא אבא אברהם בן מרים זל

נכתב על ידי izikm18, 11/8/2023

בסד
דבר תורה לתהילים יג תשפ׳ג
״ואני בחסדך בטחתי ״ לע״נ סבא רבא אברהם בן מרים ז״ל נפטר ט באב 
------------------------------------------------------------------------------------
הפ״ס ," ואני בחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתך אשירה לה׳ כי גמל עלי״- מוכר לכולנו ,היום בשעת מינחה ומעריב עת אמרתי קדיש על סבא רבה אברהם בן מרים ז״ל ( סבא של אבא שלי זל) שאלתי את עצמי ערב ט באב ,האם אנו מתאבלים באמת ועל מה? איש מעמנו לא היה בזמן המקדש. לא חווה את ההרגשה של שכינת ה׳ בעוצמה שלא הכרנו היום , נכון אנו רוצים מאוד מקדש ,גם שאנו לא יודעים איך יראו החיים אז ,קרבנות , כל סדר החיים עצמם ,אך למעשה עלינו להתאבל לא רק על הבנין הגשמי ,אלא על הבנין הרוחני ,בנין  התורה ,ועוד יותר הבנין הנפשי , האם אנו זוכרים את כל החולים , העצובים למיניהם ,כאלמנות היתומים , הרווקים והרווקות ? שכמהים לבנות בית , חלק מעמנו כבר הקים  בית ,גם להם מגיע , אצלם כל יום הוא התמודדות , להם היה  ויש חורבן עצום ,מקדש אפשר לבנות ,זה בנין אבנים מפואר מאוד ומוערך עד אין קץ , אבל יש בנין ,בלי לפגוע חלילה בכבודו !!! יותר חשוב ,,גם בעיני הקב״ה ,בנין האדם ,המקדש חרב , הוא לא בנוי וזה חסר לנו ,אך מה חסר ?? לא היינו באותה תקופה .... לכל רשימת העצובים לעיל החורבן הוא כל יום ..... יש יום שמח יותר ויש פחות ,נכון אני יתום מאב ואם , אבל עם כל העצב , והוא קיים והגעגוע ,אני מרגיש שהורי ז״ל כל רגע איתי ,רואים ושומעים הכל ,ומעבר לכך יש את אבי יתומים הקב״ה ׳ ששומר עלי כל רגע וזה מורגש ,אנצל במה זו להודות  לו על כל הטוב שהוא גמל וגומל איתי , לא להיות כפוי טובה !! 
את פירוש הפס מכותרת דה״ת מסבירה הרבנית שולמית שמידע ,״הַפָּסוּק הַזֶּה מַבְטִיחַ לְבַעַל הַבִּטָּחוֹן שֶׁכַּאֲשֶׁר הוּא בּוֹטֵחַ בְּחַסְדֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, הַיְּשׁוּעָה כְּבָר נִמְצֵאת אֶצְלוֹ, שֶׁהֲרֵי דָּוִד מַמְשִׁיךְ וְאוֹמֵר: "יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ", כְּלוֹמַר שֶׁהָיָה דָּוִד הַמֶּלֶךְ בָּטוּחַ בִּישׁוּעַת הַשֵּׁם בִּזְכוּת הַבִּטָּחוֹן.
וְאָז "אָשִׁירָה לְהַשֵּׁם כִּי גָמַל עָלָי".
דָּוִד הַמֶּלֶךְ שֶׁזָּכָה לְחַסְדֵי הַשֵּׁם אָמַר: מָה אָשִׁיב לְהַשֵּׁם כָּל תַּגְמוּלוֹהִי עָלָי (תהלים קטז, יב)? וְכָךְ כָּל אֶחָד מֵאִתָּנוּ שׁוֹאֵל, מָה אֲנִי כְּבָר יָכוֹל לְהָשִׁיב לְהַשֵּׁם עַל כָּל הַטּוֹבוֹת שֶׁהוּא עָשָׂה וְעוֹשֶׂה עַמִּי. וְכָאן נוֹתֵן לָנוּ נְעִים זְמִירוֹת יִשְׂרָאֵל אֶת הַתְּשׁוּבָה: כַּמּוּבָן שֶׁלְּהַשֵּׁם שֶׁהַכֹּל שֶׁלּוֹ אֵין לִי מַה לָּתֵת, מַה שֶּׁאֲנִי כֵּן יָכוֹל לָתֵת לְהַשֵּׁם הוּא לָשִׁיר לְפָנָיו וְלִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה.״ 
אז ערב ט באב זכרו את הרשימה לעיל שמחו ועודדו , אבי ברך אותי  ולא רק אותי ..לפני מותו בעודו גוסס.כדאי ללמוד ממנו זה חינם ... .. ותהיו שמחים על עצם היותנו יהודים בארץ ישראל , בטחו בה ׳ ותתקדמו .כפס ״ רב לכם שבת בהר הזה ", שנזכה לבנין המקדש הכללי בהר והבית ובנין השמחה של החולים , האלמנות היתומים יתומות , ועוד זכרו את האימרה החשובה  אמר להם הקב״ה לישראל, בניי אהוביי כלום חסרתי דבר שאבקש מכם?
ומה אני מבקש מכם אלא שתהיו אוהבים זה את זה, ותהיו מכבדים זה את זה, ותהיו יראים זה מזה, ולא ימצא בכם עבירה וגזל ודבר מכוער. שלא תבואו לידי פסול לעולם, לכך נאמר: הגיד לך אדם מה טוב ומה ה׳ דורש ממך כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך.
אל תקרי והצנע לכת עם אלוקיך אלא והצנע לכת עמך אלוקיך. כל זמן שאתה הולך עמו בצנעה יהא הוא גם כן עמך בצנעה, לכך נאמר: והצנע לכת עם אלוהיך "
צום ט באב  הוא כמו לידה ,תאריך ט בחודש משול ללידה , גם לידה כואבת ובסופה אושר בל יתואר  צום קל ומועיל לכולם ושבת שלום 
נשלח מה-iPad שלי

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע