chiddush logo

טיפים לעיצוב מטבח שתאהבו לבשל בו

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 1/8/2023

המטבח הוא הלב של הבית. במטבח נולדים תענוגות קולינריים וגם נוצרים זיכרונות. עיצוב מטבח שהוא גם פונקציונלי וגם אסתטי יכול לשפר מאוד את חווית הבישול. כמו כן, הוא גם יכול להפוך בקלות לחלל שאוהבים להיות בו. בין אם אתם מתכננים שיפוץ מטבח או מתחילים מאפס, הטיפים שיוצגו בכתבה הבאה יעזרו לכם ליצור מטבח שתאהבו לבשל בו.

הכתבה בשיתוף עם חברת עיצוב מטבחים מובילה בארץ.

הטיפים שלנו

-התחילו בהתחשבות בזרימת העבודה במטבח שלכם. שמרו את שלושת האזורים העיקריים - הכנה, בישול וניקוי - בקרבת מקום כדי להפוך את תהליך הבישול ליעיל יותר.

-שלבו כמה שיותר ארונות, מגירות ומזווה וכל זאת על מנת שתוכלו לשמור על כלי הבישול והמרכיבים שלכם מאורגנים ונגישים בקלות.

-התקינו ארונות גבוהים או מדפים פתוחים כדי לנצל את שטח הקיר הפנוי ולשמור פריטים בשימוש תכוף בהישג יד.

-צרו פריסה פונקציונלית. הפריסה של המטבח צריכה להיות מעוצבת כך שתתאים לסגנון הבישול שלכם. וודאו שהמיקום של מכשירי החשמל ותחנות העבודה שלכם במטבח יהיה אינטואיטיבי ונוח.

-השקיעו במכשירי חשמל איכותיים. בחרו במכשירים אמינים וחסכוניים באנרגיה שמתאימים לצרכי הבישול שלכם. מקרר, מדיח כלים ומערכת אוורור יהפכו את חווית הבישול שלכם למהנה ויעילה יותר.

-תאורה מספקת חיונית למטבח פונקציונלי. התקינו תאורת משימה מעל חללי עבודה כגון משטחים וכיריים כדי להבטיח ראות נאותה בזמן הבישול.

-במידת האפשר, הגדילו את האור הטבעי במטבח שלכם. חלונות גדולים לא רק מאירים את החלל אלא גם יוצרים אווירה נעימה.

-בחרו חומרים עמידים למשטחי המטבח שלכם. בחרו במשטחים עמידים בחום ושדורשים תחזוקה מינימאלית.

-אם המקום מאפשר, אל תוותרו על אי למטבח. הוא משמש כמרחב עבודה נוסף, מספק אחסון נוסף ויכול לשמש כפינת אוכל מזדמנת או כמקום התכנסות לאורחים.

-שלבו פתרונות אחסון חכמים. לדוגמה, מדפים נשלפים, מחיצות מגירות וארונות פינתיים עם מגשים מסתובבים וכו'.

-התקינו קולט אדים במטבח. כך תוכלו לשמור על מטבח ללא ריחות בישול.

-בחרו בפלטת צבעים ניטרלית היוצרת מראה נקי. גוונים ניטרליים כמו לבנים, אפורים או גווני אדמה מספקים רקע רב תכליתי שניתן להשלים בקלות על ידי הדגשים ואביזרים שונים.

-הוסיפו נקודות צבע למטבח באמצעות פריטים שונים כמו, כלי מטבח מעוצבים, מגבות מטבח צבעוניות, אריחים צבעוניים ועוד. כל אלה יכולים להוסיף עניין ויזואלי ולהפוך את החלל למזמין יותר.

-אם המקום מאפשר, צרו פינת ישיבה נעימה בתוך המטבח. זו יכולה להיות פינה בה תאכלו ארוחת בוקר. היא תכלול שולחן אוכל קטן וכמה כיסאות. מדובר על סידור ישיבה נוח שבו תוכלו לשבת עם המשפחה והחברים.

-התקינו ברזים יעם תכונות מתקדמות כמו, ראש ברז נשלף, הפעלה ללא מגע וכו' וכל זאת על מנת שתוכלו להפוך את משימות הבישול והניקוי לנוחות יותר.

-וודאו שבמטבח שלכם, יש מספיק שקעי חשמל כדי שתוכלו לחבר את כל המכשירים והגאדג'טים שלכם.

סיכום:

באמצעות הטיפים שהוזכרו לעיל, תוכלו ליצור מטבח שבו פונקציונליות פוגשת אסתטיקה וכתוצאה מכך חלל שנותן לכם השראה לשחרר את היצירתיות הקולינרית שלכם. שיהיה בהצלחה!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע