chiddush logo

תרומה לנזקקים – למה לתרום בכלל?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 22/6/2023

תרומה, כמו התנדבות ומתן סיוע ועזרה, הם גשר לעצמנו. ישנם עשרות מחקרים סוציולוגיים המוכיחים שוב ושוב, פעם לאחר פעם, כי אנחנו, בני האדם, נמצאים בשיא השמחה שלנו, כאשר אנו נותנים. מדובר באקט של ביטול האגו, וחיבור לרגשות נאצלים של חמלה ואהבת הבריות, רגשות שלצערנו אינם נפוצים מאוד בחיי היום-יום בעולם הקפיטליסטי המודרני. תרומה לנזקקים אם כך היא שער לרגשות אלו, מהלך שמאפשר לנו לגשת למקומות של אהבת חינם ונתינה, מקומות יפים וחבויים בתוכנו.

אקט הנתינה והתרומה מאפשר לנו לעורר בתוכנו הערכה עצמית וכבוד עצמי, הבנה עצמית וחיבור למקומות האלו בתוכנו שהופכים אותנו לאנשים טובים יותר. החיבור הטבעי הזה והחוויה הזו מהדהדת בחיי היום יום שלנו, ומובילה אותנו להתנהל עם עצמנו, כמו גם עם אחרים, בצורה מיטיבה, בריאה ונעימה יותר.

ארגונים, תרומות ומה שביניהם

יש בעולמנו הרבה מאוד אנשים נזקקים. חלקם נמצאים ממש מתחת לאף שלנו, אך רבים מהם חבויים מעין, נמצאים "אי שם" במקום אחר, ולא נגישים לנו בחיי היום יום הנוחים והמסודרים שלנו. בעוד שאנו קמים בבוקר, שותים כוס קפה, אוכלים ארוחת בוקר, מסיעים את הילדים לבית הספר, וממשיכים לעוד יום עבודה במשרד, המוני ישראלים קמים למציאות מאתגרת בצורות אחרות, בצורות שדורשות עזרה חיצונית.

המונים מתקשים בהשגת הדבר הבסיסי ביותר לאדם – מזון, ובעוד שמים ניתן עדיין למצוא בכל פינה בברזים וברזיות ברחבי העיר ואף בכפר, הרי שאוכל הוא דבר יקר, וישנם אנשים רעבים בישראל. לא מדובר בנתון סטטיסטי או במספר, בכותרת סנסציונית בחדשות או באמירה ריקה על מצע בחירות. מדובר במציאות יומיומית קשה, בה אנשים מעבירים את היום בחרפת רעב, ולא לחינם המילה חרפה נמצאת במטבע לשון זה.

מעבר למזון, הרי שיש עוד הרבה מה לתרום, וארגונים שונים מאפשרים לכם לתרום דברים שונים, כאשר הצרכים ברורים למדי:

·         רהיטים שונים – ספות, שידות, מיטות, שולחנות וכיו"ב, מה שאנשים צריכים בשביל לנהל אורח חיים תקין בביתם.

·         מכשירי חשמל שונים – מקררים, תנורים, תנורי מיקרוגל, מכונות כביסה ועוד מוצרי חשמל שגם הם, כמו הרהיטים, נחשבים כיום למוצרים שנותנים מענה לצרכי יום-יום בסיסיים

·         כסף – בסופו של דבר, אם אין את החפץ, הרהיט או פריט המזון, כסף מאפשר לרכוש אותם, ובכך לענות על הצורך באופן ישיר.

מה לגבי התנדבות?

תרומה לנזקקים היא דבר נפלא באמת, שיכול למלא אתכם בתחושה של סיפוק ואהבה עצמית, תחושות חשובות שממלאות לנו את המצברים. תחושת מטרה ושליחות הן עוד דבר חיוני לחיים הבריאים, כאשר התנדבות בארגוני תמיכה ותרומה מאפשרת לכם לפגוש את החוויה של הסיפוק העמוק לא רק באופן חד פעמי כפי שקורה במתן תרומה, אלא ממש בפעילות היומיומית שלכם.

מן הידוע בעולם הטיפולי כי התנדבות ועזרה לזולת, בצורה מאורגנת או ישירה (כלומר דרך ארגון או בעצמכם וביוזמתכם) עוזרים לתחושה ולחוויה הפנימית של אושר, ומאפשרים לסובלים מחרדות לצאת מהחרדה ולחוש טוב ביום-יום.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע