chiddush logo

פנסי ראש

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/6/2023

 כשמחפשים פנסי ראש:

פנסי ראש, ופנסים בכלל, הם מוצרים יוצאי דופן. תחשבו על זה לרגע – אתם לוקחים בכיס (או על הראש) חשמל שהופך לאור, ומאפשר לכם לבצע דברים שאחרת לא יכולתם לבצע בחושך. השליטה בהפקת אור שינה את פני המציאות ברחבי העולם, ואיפשרה לבני האדם לבצע פעולות רבות בכל שעות היום, ובכל מקום. מהיער החשוך ועד למערות אטומות לגמרי לאור, ואפילו עבודה במעמקי הים, במקומות בו התפתחו סוגי חיים שלא נחשפו מעולם לאור מכל סוג, וגם לו נחשפו לו היום (כפי שקורה), אין להם רצפטורים לקלוט אור.

אוקיי, מעבר לפילוסופיה ולרעיונות שמאחורי הטכנולוגיה, בואו נתמקד רגע בעובדה הפשוטה – לקנות פנס ראש דורש להבין דבר או שניים. הנה לפניכם רשימה של מה חשוב בפנס הראש שלכם.

מה לבדוק כשקונים פנס ראש:

1.      זמן פעולה – נכון, בעולם מושלם כל הפנסים יפעלו לאינספור שעות ובכל עוצמה שרוצים בהתאם לסיטואציה. אבל זה לא המצב, וכנראה לעולם לא יהיה המצב. אתם צריכים להבין מראש מה הצרכים העיקריים שלכם בהקשר של זמן הפעולה. אם אתם משתמשים בפנס הראש בעיקר כדי לקרוא חצי שעה לפני השינה בטיול, מספיק פנס עם זמן פעולה קצר, ואין צורך להשקיע בפנס שמחזיק עשרות שעות פעולה רציפות. תמיד יהיה לכם זמן להטעין (או לרכוש סוללות) בין קריאה לקריאה, אז אין בעיה.  אם אתם צריכים פנס בשביל טרק של 7 שעות בחשיכה (ואז גם עוצמת האור גבוהה), זה כבר סיפור אחר לגמרי.

2.      עוצמת האור – ממש כמו בדוגמא הקודמת, ישנם פנסים עם אלומת אור עדינה שמאפשרת להציף את הסביבה הקרובה באור, או כאלו שיכולים להאיר עד מרחק של קילומטר ויותר. עוצמת האור הנדרשת לכם תלויה בשימוש שבשבילו אתם מחפשים לקנות את פנס הראש שלכם, אז תחשבו על זה.

3.      משקל – זה חשוב תמיד, אבל במקרה בו אתם מתכוונים להסתובב עם הפנס על הראש במשך שעות על גבי שעות, חשוב במיוחד שהוא יהיה קל משקל, ונוח לחבישה, מה שפחות חשוב אם אתם שמים את הפנס לשעה קלה בלבד, פה ושם, בטח בשכיבה בשביל קריאה.

מה לגבי פנס לדיג?

פנסי ראש לדיג זה מוצר ספציפי מאוד, שכן הצרכים של דייגים ברורים למדי. כדייגים, אתם רוצים להציף את האזור כולו באור חזק, ועוצמת הפנס חייבת לעלות על 700 לומן. לא רק עוצמה, כדייגים אין לכם ברירה, ואתם חייבים פנס עמיד בפני מים.

הרבה מפנסי הראש עמידים ברמה זו או אחרת מפני מעט מים, כל עוד אלו לא חודרים למערכת. פנסים רגילים אלו לא יעמדו בפני גשם רב, ואחרי דקה, שתיים או יותר ייכבו וכנראה יתקלקלו. פנס עמיד במים הוא חיוני עבור דייגים, שעובדים בסביבה רטובה גם כאשר גשם לא יורד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע