chiddush logo

מזון רוחני ו ניסן

נכתב על ידי שניאור, 6/4/2014

 

 

בס"ד ו ניסן

 

ניקיונות לפסח

 

כעת, אנו נמצאים בתחילת ההכנות והניקיונות לפסח. זה הזמן להתבונן באספקטים פנימיים שקשורים בהכנות ובניקיונות אלו. החמץ והמצה מסמלים מוטיבים שונים בעבודת ה'.

 

חמץ- הוא בסך הכל ערבוב של קמח עם מים, לאחר מעט זמן החמצה תופחת התערובת ומתנפחת - תופעה זו מסמלת גאווה וגסות רוח. גם האדם הגאה "מנפח" את עצמו ומיקר בחשיבותו. במשך השנה כאשר אדם שקוע בענייני חולין, עלולה להתגנב לליבו תחושה של גאווה והתנשאות. הצלחתו עלולה לגרום לו לחשוב ש"כוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה"...

מצה- מבטאת ענווה והתבטלות. שיא ההתבטלות היא מצת המצווה שאוכלים בסדר, 'לחם עוני' (מצה שמורה)- שאין לה טעם וריח. זו מסמלת עבודת ה' מתוך קבלת עול מוחלטת בלי תערובות של טעם אישי, שכל ומידות.

 

בפסח אנו מצווים לבער לחלוטין את החמץ שברשותנו ובקרבנו, ולטעום לפחות כזית מצה בליל הסדר עצמו. שילוב זה בין ביעור מוחלט של החמץ עם אכילת מצה, מעניק לכל יהודי את הכוח לעמוד איתן נוכח כל לחצי העולם, להתגבר על הנטיות הטבעיות הבלתי רצויות ולהגיע ל"יציאת מצריים" אישית- חרות אמיתית בכל ימות השנה!

 

ובזכות היציאה הפרטית של כל אחד מעבדות לחרות, ממייצרי הגוף והנפש החיונית, נזכה ליציאת מצריים הכללית- לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו!

 

מעובד מתוך "שולחן שבת", הרבי מליובאוויטש.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה