שמיעת תוכחת מוסר מהכהן – לפרשת תזריע
שמיעת תוכחת מוסר מהכהן – לפרשת תזריע
יג, ט נֶגַע צָרַעַת כִּי
תִהְיֶה בְּאָדָם וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן
משמע שאינו הולך בעצמו, אלא מובא ע"י אחרים, מדוע?
חז"ל אמרו שהצרעת באה על עוונות האדם,
ולכן צריך לילך אל הכהן, שיוכיח אותו על חטאיו, כדי שישוב על חטאיו.
כשהצרוע הולך אל הכהן, כוונתו אמנם לבקש רפואה
לבשרו, אבל כוונת התורה היתה בעיקר שיבוא אל הכהן, כדי להיטהר מחטאיו, וזו
היתה כל תכלית הנגע.
מסיבה זו אמרה התורה "והובא אל
הכהן", כי לגבי עיקר תכלית הנגע הוא מובא בעל כרחו אל הכהן, הואיל ויש צרעת
בבשרו והוא רוצה רפואה.
ללא הצרעת לא היה הולך לכהן לשמוע מוסר ותוכחה.
הנגע מביא אותו בעל כרחו אל הכהן ללמוד דרכי תשובה, ולכן אמרה התורה "והובא",
שהנגע מביאו בכח לשמוע תוכחת מוסר מהכהן.
לרעיונות יפים נוספים על פרשיות תזריע - מצורע,
שיסייעו להעשיר את שולחן השבת,
ניתן להיכנס לאתר תורתך שאלתי בקישור