chiddush logo

וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ

נכתב על ידי חגי 12, 17/4/2023

 וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִמּוֹל בְּשַׂר עָרְלָתוֹ (יב, ג) 

בברית מילה אומרים: "כשם שנכנס לברית, כן יכנס לתורה, לחופה ולמעשים טובים". מדוע מכריזים זאת דווקא בברית?

א.   בכל המצוות אין כל ודאות שישאר האדם נאמן להם כל ימי חייו, כפי שאמרו חז"ל: "אל תאמין בעצמך עד יום מותך", אולם ממצות מילה אינו יכול להיפרד והרי מקיימה כל חייו. אנו מברכים את הרך הנימול: "כשם שנכנס לברית" - היינו שברור שתהא מצוה זו עמו כל ימיו, "כן יכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים" ויהיה דבק בכל המצוות כל ימיו.

ב.     בכל המצוות יתכן שתהיה לאדם מחשבה זרה בעת עשייתם וקשה לאדם להימנע מכך, בניגוד למצות מילה, שאדם מקיים ללא כל מחשבה זרה. ועל זה אומרים: "כשם שנכנס לברית" - בלא שום מחשבה זרה, "כן יכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים" ויזכה לעשותם ללא פניות.

ג.      מילת ברית בהיפוך אותיות תרי"ב, חסר מצוה אחת לתרי"ג שהיא מילה שקיימה עכשיו, וכשם שנכנס לברית כך יזכה לתורה לחופה ומעשים טובים.

 



לרעיונות יפים נוספים על פרשיות תזריע - מצורע,

שיסייעו להעשיר את שולחן השבת,

ניתן להיכנס לאתר תורתך שאלתי בקישור

https://did.li/57fIw


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה