תורה דלעתיד
פירוש המשנה לרמב"ם מסכת סנהדרין פרק י וזלש"הק'
עד שכשיעבוד
האדם איזה עבודה מועטת שתהיה ישיג תועלת גדולה
והנה התכלית
הזו שביאר הרמב"ם כהכנה לימי הגאולה אכן מתממשת ומכשירים משוכללים מאוד מפנים
את יומו של האדם מכל הטרחות לצרכי חייו שמתבצעות מאיליהם על ידי מכשירים משוכללים,
ומצטבר לאדם פנאי גדול של חוסר מעש בחייו, ואת החלל הזה בעשייה וברוחניות צריך לאלתר
למלא בתוכן רוחני יהודי תורני כדי להעשיר את חיינו בתוכן תורני רוחני יהודי וכדי
למנוע הצטברות של תוכן קלוקל מלא טיפשות כסילות ושטות שמביא לאדם הבלי העולם
לתודעתו.
לכן צריך מי
שייצר את התוכן הרוחני היהודי התורני הזה שיהיה מעניין לכול דורש שאין אדם לומד אלה
איפה שליבו חפץ ושיהיה נגיש לכול דורש שתורה צריכה להימצא במקום נמוך כדי שכול
הרוצה לבוא וליטול יבוא וייטול
ולתוכן הרוחני
התורני היהודי הזה שימלא את חיינו בימי הגאולה קראו חכמי הח"ן "פנימיות"
שעוסק בפנימיות סודות התורה כשיש פנאי והרחבת דעת מספיקים לכך.
ומי שמייצר את
התורות האלו הוא מי שנקרא בחז"ל משיח שזיכך את עצמו עד שיכל להשיג השגות
עילאיות בתורה, והוא אומר את תורות הפנימיות לכול ישראל מכסא בעזרת בית המקדש בתור
דברי המלך המשיח, ונקרא מלך משיח בתור תואר בלבד שהוא ממאן מלכי דרבנן והפנימיות
שיש בידנו כיום זוהר קבלה חסידות ותורות סוד בכלל הם רק טעימה מתורה דלעתיד שהיא
כולה פנימיות.
והמעשים שמשתמעים מכוח התורות העתידיות האלו אין להם שום קשר עם העובדין דחול כמו שמצינו בתורה של ימנו שיש בה מעשים שלא קשורים כלום לעובדין דחול כגון נענוע לולב והנחת תפילין, כך גם המעשים והמצוות מהתורות העתידיות האלו יהיו למעלה מהכרחיותם לאיזה שהם עובדין דחול אלה יהיו צוותא בלבד עם אורות גבוהים ודקים מתוך האין סוף עם העושה והמעשה בעולם הזה.