chiddush logo

מסילת ישרים

4/3/2014

 הספר "מסילת ישרים" נכתב ע"י הרמח"ל (הרב משה חיים לוצאטו זצ"ל) ונחשב לספר מוסר יסודי.
הגר"א אמר שאם המחבר היה חי בזמנו הוא היה עולה אליו ברגל, ושאין בספר מילה אחת מיותרת.
הרב קוק זצ"ל הלך תמיד בכיסו עם קיצור שכתב לספר "מסילת ישרים".
כל ספרות המוסר מטיפה להתנהגות טובה אבל היא לא מסבירה איך מגיעים אליה, ה"מסילת ישרים" מדריך אותך שלב אחרי שלב איך להגיע לדרך ולמעלה הטובה. הספר בנוי במדרגות שכל אחת כוללת את הקודמות לה.

 

"אמר רבי פינחס בן יאיר: "תורה מביאה לידי זהירות, זהירות מביאה לידי זריזות, זריזות מביאה לידי נקיות, נקיות מביאה לידי פרישות, פרישות מביאה לידי טהרה, טהרה מביאה לידי חסידות, חסידות מביאה לידי ענוה, ענוה מביאה לידי יראת חטא, יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקדש, רוח הקדש מביאה לידי תחית המתים... והנה על פי הברייתא הזאת הסכמתי לחבר חבורי זה ללמד לעצמי ולהזכיר לאחרים תנאי העבודה השלמה למדרגותיהם. ואבאר בכל אחד מהם עניניו וחלקיו או פרטיו, הדרך לקנות אותו ומה הם מפסידיו, והדרך לישמר מהם. כי אקרא בו אני וכל מי שימצא בו נחת, למען נלמד ליראה את ד' אלקינו ולא תשכח ממנו חובתנו לפניו... ותתקיים בנו בקשת המשורר האהוב לאלקיו (תהלים פו): הורני ד' דרכך אהלך באמתך יחד לבבי ליראה שמך. אמן כן יהי רצון".

 

מי שהולך בסולם של רבי פנחס בן יאיר ויגיע לסופו - יוכל לחיות מתים. הדברים מתחילים בדברים קטנים כמו מידת הזריזות, אך עם עולים בסולם מגיעים לדרגות עצומות – תחיית המתים.

 

(הרב חיים סבתו)

 

מצ"ב קישורית לשיעורי הרב בנושא: מסילת ישרים

 

http://www.ybm.org.il/Hebrew/LessonsIndex.aspx?catId=82

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה