chiddush logo

מדוע לא עלה הרבי מליובאוויטש לארץ?

נכתב על ידי שניאור, 6/1/2014

מדוע לא עלה הרבי שליט"א לארץ הקודש?

פעם אחת, לאחר ששמעתי שידור מהתוועדות של כ"ק אדמו"ר שליט"א, נכנסתי כדרכי לביתו של הצדיק והתיישבתי על מיטה מולו. אותה שעה הצדיק התנמנם קצת. חיכיתי בשקט עד שיתעורר. כאשר ראה אותי שאלני: "מה אתה עושה פה"? ● מוגש לרגל 30 שנה להילולת הבבא סאלי.

מערכת האתר
ד' שבט ה'תשע''ד
05.01.2014

חתנו של הבבא סאלי הרב משה אדרי חושף לנו את התשובה: זכיתי להיות בין המקורבים ביותר אצל הבבא סאלי זצוק"ל, ולא אחת ביקרתי אצלו אפילו פעמיים ביום. פעם אחת, לאחר ששמעתי שידור מהתוועדות של כ"ק אדמו"ר שליט"א, נכנסתי כדרכי לביתו של הצדיק והתיישבתי על מיטה מולו. אותה שעה הצדיק התנמנם קצת.

חיכיתי בשקט עד שיתעורר. כאשר ראה אותי שאלני: "מה אתה עושה פה"? ועניתי: "באתי לומר תיקון חצות עם הצדיק". בת צחוק השתפכה על פניו הקדושים ומזג לי כוס לאמירת "לחיים". כדרכי סיפרתי לו נקודות מהדברים ששמענו עכשיו בשידור מהרבי.

אחר כך שאלתי אותו? "מתי יבוא כבר הרבי שליט"א מליובאוויטש לארץ הקודש?" כאשר שמע את שאלתי, הרצינו פניו הקדושים, ואח"כ אמר בהתרגשות: "הטעם שמשה רבנו לא נכנס לארץ, הוא משום שמשה היה פני חמה והארץ נמשלת ללבנה, ואם היה נכנס הייתה הארץ מתביישת מפניו.

לכן רק יהושע שהוא פני לבנה הכניס את ישראל לארץ. ולעתיד לבוא, שאז אור הלבנה תתעלה לדרגת פני חמה, אז יכנס משה לארץ. ודי למבין". (מתוך חוברת הבבא סאלי וגואלם של ישראל ) 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע