chiddush logo

השגחה

נכתב על ידי שניאור, 6/6/2013

 ר' שלמה קרליבך טס פעמים רבות כדי לזמר ליהודים בכל רחבי העולם, והיה דמות מוכרת בקרב צוותי האוויר של חברות הטיסה הידועות.

באחת הטיסות, כשעה לאחר ההמראה, קם ר' שלמה ממקום מושבו וראה דיילת אחת ממלמלת בשפתיה ואוחזת בידה סידור. הוא התפלא מהמראה הבלתי שגרתי, והמתין לסיום תפילתה. כאשר סיימה, אמר: "אחות קדושה, אני רואה שאת מתפללת מסידור. האם את יהודייה?".

הדיילת ענתה: "אמנם הורי אינם יהודים, אבל נולדה בי איזו משיכה ליהדות. למדתי כמה שנים אצל רב יהודי אורתודוקסי, ולאחרונה התגיירתי כדת וכדין, ואני נוהגת, כפי שאתה רואה, באורח חיים של תורה ומצוות, על-פי ההלכה".

אחד הנוסעים קרא לדיילת, וכך שיחתם נקטעה. ר' שלמה חזר לשבת במקומו והתבונן בעננים שריחפו תחת כנפי המטוס. כמה דקות לאחר מכן ניגשה הדיילת לר' שלמה ושאלה אותו: "האם אתה רב? אולי תוכל לעזור לי בבעיה דחופה?"

ר' שלמה הנהן בראשו והטה את אוזנו לדבריה.

"בזמן האחרון נקשרתי לבחור יהודי, אבל הוריו מתנגדים מאוד לשידוך בגלל שאני גיורת, ואינם מרשים לו להתחתן אתי. הם אפילו מאיימים לנתק את הקשר בינינו. אנחנו אוהבים מאוד אחד את השני, אבל הוא קשור להוריו ואינו רוצה לצערם. הוא שבור מכל המצב, ואני חוששת שהוא עומד לנתק אתי קשר. רבי, האם תוכל לעזור לי?"

"אני אשתדל", אמר ר' שלמה. "תני לי את מספר הטלפון של הוריו ואת שלך ואנסה כמיטב כוחי לשכנע אותם שלא יתנגדו לחתונה".

כאשר הגיע ר' שלמה ליעדו, התקשר להורי הבחור ונתקל מצדם ביחס עוין ומנוכר. ניסיונותיו של ר' שלמה לגרום לאב לראות את הדברים באופן אחר עלו בתוהו. ככל שניסה לשכנעו, כך האב התרגז יותר, עד שצעק לבסוף: "דע לך שאני ניצול שואה! בגלל מה שה' עשה ליהודים באמצעות הגויים אני שונא יהדות, אבל אם הבן שלי יתחתן עם גויה, אהרוג אותו!"

ר' שלמה הבין שאין טעם לדבר יותר, וסיים את השיחה הטלפונית. הוא התקשר לדיילת כדי לספר לה על אי הצלחתו. הדיילת לא ענתה, ובמקומה ענה אביה. ר' שלמה שוחח עמו וסיפר לו על השתדלותו למען בתו. האב כעס על ר' שלמה בגלל שהתערב, וניסה לגשר בין הצדדים. ר' שלמה ניסה להצדיק את עצמו: "הרי כתוב בגמרא שהקדוש ברוך הוא מתעסק שליש מזמנו בשידוכים, ואני מנסה לעזור לו טיפ-טיפה... אבל מה שברור לי הוא שבתך והבחור אוהבים מאוד זה את זה, וחבל מאוד שלא יתחתנו".

קולו האכפתי של ר' שלמה נגע ללבו של האב. הוא החל לבכות ואמר בהתרגשות: "אני אגלה לך סוד שלא גיליתי לאף אחד, והייתי בטוח שלא אגלה לעולם. אני ואשתי נוצרים, אבל לא אמיתיים. שנינו בעצם יהודים ניצולי שואה, ובגלל מה שה' עשה ליהודים, אנחנו שונאים יהדות. אנחנו מעמידים פני נוצרים, למרות שלא התנצרנו באופן רשמי וגידלנו את ילדינו כנוצריים לכל דבר. הם לא יודעים את האמת..."

"אם כך", אמר ר' שלמה בהתלהבות, "בתך יהודייה מלידה, ואין בעיה! אביו של הבחור רוצה שכלתו תהיה ממוצא יהודי, וכעת התברר שהיא באמת כזאת! גלה לה את האמת, והם יוכלו להתחתן".

אביה של הדיילת התרצה, ור' שלמה הצליח לשכנע את ההורים משני הצדדים להיפגש ביניהם. הפגישה נערכה במלון שבו התאכסן.

ברגע הפגישה, אחד האבות צעק: "יענקל'ה!"

והשני ענה לעומתו: "הרשל'ה"!"

והם נפלו זה בזרועותיו של זה. לאחר מכן הסבירו לנשותיהם ההמומות שפעם, לפני שפרצה המלחמה, למדו כחברותא בישיבתם. כל אחד סיפר שהיה בטוח כי רעהו נספה בשואה. זיכרונותיהם עלו ופרצו. הם נזכרו בילדותם האבודה, ודיברו עליה בנוסטלגיה מהולה בכאב. אחד מהם אמר: "זוכר איך חלמנו על העתיד כשהיינו בחורי ישיבה?! אמרנו אחד לשני שכאשר נגדל ונתחתן ויהיו לנו ילדים בוגרים, נשיא אותם אחד לשני. אנחנו שכחנו לגמרי, אבל ה' לא שכח..."

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם 
[email protected] 

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/6760

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

 

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

 

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל ולזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה עם כל משאלות הלב של ישראל בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע