chiddush logo

תפילה לאל חיי

נכתב על ידי שניאור, 20/5/2013

 

בשנת 1995 נרצח הנער בן ה-16 עמית מולכו בעשרות דקירות סכין באחד מפרדסי רחובות. הרוצח היה הומלס וחבר בכת השטן. עמית ריחם עליו, נתן לו צדקה והביא לו מזון לאכול ובגד ללבוש. דווקא בגלל שעמית היה כה טוב אליו, רצח אותו האיש. לשיטת הכת, רצח אדם טוב נחשב יותר בעיני השטן.

הרצח התקדימי זעזע רבים, ובפרט את יובל, חברו הטוב של עמית ז"ל, ובן גילו מבית הספר 'דה-שליט' ברחובות. יובל, שאהב את עמית אהבת נפש, נקלע למרה שחורה בעקבות האירוע שבו כוחות הרשע ניצחו את כוחות הטוב. הוא לא היה מסוגל להתמודד עם המקרה המזעזע, הידרדר בלימודיו, ומחשבות של התאבדות החלו לצוץ בראשו. התפתח אצלו פיצול אישיות, כאשר קול אחד בתוכו אומר לו להתגבר על המשבר, ואילו הקול השני מייאש אותו ומורה לו להתאבד. מצבו הנפשי הלך והחריף.

כמה חודשים לאחר מכן, ישן יובל שנת צהריים טרופה. כאשר התעורר חש שהקול המצווה עליו להתאבד חזק ביותר, כפי שלא היה מעולם. הקול הוכיח לו שהעולם הוא מקום אבסורדי שרע לחיות בו, וממש פקד עליו:

"תתאבד! תתאבד! תתאבד!"

הקול השתלט על נפשו החלשה. הכפייה של יצר ההתאבדות הכניסה אותו ללחץ. הוא החל לקפוץ ממיטתו למיטה שהיתה ממול, דפק את ראשו בקיר בכוח, צעק והשתולל בניסיון להיפטר מהמחשבה שאיימה לגדוע את חייו הצעירים. ההשתוללות לא סייעה לו להיפטר מהמחשבה הרעה, ואדרבא היא התגברה יותר. הוא ראה שאינו מסוגל להתמודד עם הייאוש והרגיש שהוא עומד להיכנע לו.

יובל היה רחוק מתורה ומצוות. הוא זכר כמה ענייני יהדות מסבו המנוח, מדודיו, וקצת מאביו שלקח אותו לבית הכנסת פעם בשנה ביום כיפור. הוא לא ידע שום דבר תורה, רק ידע שיש אלוקים בעולם שמתפללים אליו. מעולם לא עשה זאת, אבל כעת לא נותרה לו שום ברירה אחרת.

הוא נפל על אחת המיטות והחל לבכות ממעמקי לבו לקדוש ברוך הוא שיציל אותו, שישאיר אותו בחיים, שיעזור לו להתגבר על הכוח החזק בתוכו שמצווה עליו לגדוע את חייו.                                                                        

הוא בכה ללא הפסק, וחש שכוח עצום של רחמים מטהר אותו וממלא אותו אהבה. לאחר שהתאושש מעט, התרומם ממיטתו וסרק את החדר במבטו. לפתע קלטו עיניו מקום נמוך בספריה שבו הונחו כתבים ועיתונים ישנים. הוא שם לב שמונחת שם חוברת שלא ראה כמוה מעולם. סיקרן אותו לדעת מה טיבה. הוא נטל אותה, פתח וראה שכתוב בה כך:

"בני אהובי היקר. אני יודע שמאוד צר לך כעת ואתה מיואש מחייך, אבל אתה צריך להאמין שהקדוש ברוך הוא רואה אותך ורוצה לעזור לך. עליך רק לדבר אליו..."

הוא קרא את הדברים הללו בצימאון. חש שקיבל מכתב משמיים. קרא את המילים שוב ושוב וחש שזהו מזון לנשמתו. כל הדחף להתאבד חלף עבר לו. לפתע זיהה שיש כוח אדיר שצופה עליו ויודע עליו הכל, ובשנייה שפנה אליו, לראשונה בחייו, נענה מיד.

לאחר מכן שאל יובל את אמו כיצד הגיעה לביתם החוברת הזאת. היא סיפרה לו שלפני כמה ימים הגיע אליהם חסיד ברסלב עם פיאות וביקש צדקה, וכאשר נתנה לו, הביא לה את החוברת והיא הניחה אותה בין העיתונים הישנים.

יובל חזר ללימודיו ולשגרת חייו. מחשבות ההתאבדות הסתלקו ממנו, ובמקומן באו מחשבות על הכוח העליון ועל תכלית החיים. הוא החל בחיפוש רוחני, הלך לסדנאות מדיטציה וקרא ספרים מיסטיים לרוב.

יום אחד הגיע לשוק הפשפשים ביפו ורצה לקנות בגדים. הוא ראה מכנסיים שמצאו חן בעיניו והחל להתווכח עם המוכרת על מחירם. לפתע ניגש בנה של המוכרת והציע לו עסקה:

"אני מסכים להוריד לך את המחיר, בתנאי שתיקח את הספר הזה ותקרא אותו!"

יובל שמח להצעה המפתיעה ולקח את הספר שעליו היה כתוב 'תהלים'.

בגלל התחייבותו ובעקבות הצימאון הרוחני שהיה בו, החל לקרוא את הספר ברצינות ובכוונה רבה. הוא הרגיש נעימות גדולה וחש בתובנות העמוקות שיש בתפילות הקדומות הללו. הוא ראה שיש בספר הזה יותר חכמה ורגש מכל מה שקרא אי פעם לפני כן. הדרך לאמונה ותשובה נסללה בפניו. ומאז, כאשר הוא נזכר בידיד נפשו, עמית ז"ל, הוא נותן צדקה, קורא תהילים ולומד לעילוי נשמתו הטובה.

 

 

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/8347

 

http://www.inn.co.il/Search.aspx?string=%f2%e5%e3%e3+%ee%e6%f8%e7%e9&type=7&cat=0&page=13

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע