chiddush logo

סיפור לשבת

נכתב על ידי שניאור, 7/5/2013

 

יוסי בן-ברוך יצא מחוות-מעון במכוניתו. כאשר הגיע למחסום, הודיע לו השוטר שהוא עצור. יוסי המופתע נאלץ לעלות לג'יפ שדהר עד למגרש הרוסים בירושלים. בתחילה נחקר מבלי שיבין על מה. לאחר מכן נודע לו שהוא מואשם בניסיון חבלה. יוסי נדהם והיה בטוח שהטעות תתברר מיד. הוא הוכנס למתקן של השב"כ, חדרון עם מזרון ושמיכות מעופשות. שעונו נלקח והמנורה דלקה כל הזמן, נאסר עליו לשוחח עם עורך-דינו או הוריו. הוא קיבל תפילין שאינן שלו. הכל נועד לנתקו מהמתרחש בחוץ.

יוסי נזכר בחוברת של נעם פדרמן 'דע את זכויותיך' שהופצה ביש"ע, והחליט לקיים את הפסוק "שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו".

חקירותיו התנהלו בסימני קריאה: "תדבר, אחרת נקרע אותך לחתיכות!", "אתה קטן מול המערכת, יא-ג'וק!"

יוסי החל להבין שהוא מואשם בהשתתפות בניסיון הפיגוע הכושל של מחתרת בת-עין. הוא התחזק בהחלטתו לשתוק מפני שהעדיף לשמוע לבעל הניסיון. הבין שאם יפצה את פיו, הכל יתגלגל לכיוונם המפליל של חוקריו. הוא לא דיבר עמם כלל ולא ענה לשאלותיהם, רק שינן משניות ואמר פסוקי תהלים, וכך זכה לכינוי "התוכי".

החוקרים יצרו אווירה פסיכית שנועדה לגרום לו לאבד עשתונות, ומאידך היו החקירות מחושבות. החוקר ניסה לפתותו: "אם תדבר, תוכל לראות את הוריך..."  

ניהלו כנגדו מלחמה פסיכולוגית מתישה. חוקר אחד העירו בשלוש לפנות בוקר וצרח באוזניו קטעים מהמוסף הספרותי של 'הארץ'...

יוסי התמיד בשתיקתו עד שהחוקרים התייאשו והניחוהו לנפשו ואף נתנו לו את התפילין שלו. 

מהמעצר הועבר לכלא 'אשמורת'. באחת הנסיעות לבית-המשפט הגיע לכלא ניצן, שם זיהה אותו מחבל ושפך על פניו מים רותחים. לאחר מכן הועבר לכלא איילון, שם התייחסו אליו כרוצח. הוא שהה בבידוד לעיני המצלמות בפינות החדר. לאחר חצי שנה העבירוהו לאגף התורני.

כל העת היה לצידו זנגי מעמותת 'חננו' המסייעת לעצירים נאמני ארץ-ישראל. כאשר יוסי וחבריו שבתו רעב, לא היה זנגי מסוגל לישון מרוב צערו. ובתוך הקלחת הזו אמר זנגי ליוסי:

"יש בחורה מחברון שמתאימה לך".

 מירי, הבחורה שעליה דובר, שוכנעה בחפותו של יוסי ולכן הסכימה ליצור עמו קשר. נאסר עליהם להיפגש והם שוחחו בטלפון וחשו שיש ביניהם קשר טוב.

הפגישה הראשונה נערכה בבית-המשפט לאחר דיון. בדקות הספורות שהותר להם לדבר, הסביר לה מול מה עליה להתמודד. לאחר הפגישה הודיעה מירי להוריה על הקשר. הם חששו מאוד ונכנסו לעובי הקורה, שוחחו ארוכות עם זנגי ולמדו את החומר המשפטי, עד ששוכנעו שמדובר בעלילה.

לאחר שלושה חודשים החליטו יוסי ומירי להתחתן. בתחילה רצו להמתין עם טקס הכלולות, אבל לאחר התייעצות עם הרב מרדכי אליהו, דודו של יוסי, נקבע שהחופה תיערך בראש חודש תמוז, כאשר יוסי עדיין במעצר. הרב הבטיח: "תתחתן עכשיו, ואחר-כך תצא כמו יוסף מבית האסורים".

השב"כ סירב לכך שיוסי ישתתף במסיבת ארוסיו והציג חומר 'חסוי', שהוא עלול לחבור ביציאתו לגורמי טרור. לבסוף האירוסין התקיימו בבית הוריו בלעדיו. הנהלת בית הסוהר הסכימה שהחתונה תיערך בכלא עם מנין מצומצם. כאשר שאל לגבי תזמורת, השיבו לו שיוכל להביא טייפ...

יוסי עתר לבית-המשפט המחוזי, אבל השופטים קיבלו את טענות השב"כ. המשפחה ערערה לבית-המשפט העליון, שקבע כי עליהם לתת רשימת מוזמנים מדויקת. לאחר משא ומתן מייגע סוכם על חמישים מוזמנים.

החתונה נערכה בבית הוריו של יוסי בנתניה. יוסי הגיע לחופה אזוק בידיו וברגליו. כשירד מהרכב קיבל את טלית החתן בידיים אזוקות. הרב אליהו דרש לשחררו מאזיקי ידיו וכך היה. במשך עריכת טקס החופה הקיפו את המוזמנים אנשי שב"ס ושב"כ. יוסי שבר את הכוס ברגלו האזוקה. בחדר הייחוד היו עם החתן והכלה שוטרים וסוהרים, ולמרות הכל הרגיש יוסי שזהו היום המאושר בחייו.

עד להכרעת הדין לא ידעו שניהם לאן פניהם מועדות. מירי קנתה לו לקראת הכרעת הדין חבילת ממתקים ועשרה טלכרטים. היא ייחלה לזיכוי, אבל התכוננה גם לאפשרות אחרת. כל העת, התנוצץ ליוסי הפסוק "לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה".

היו לפרקליטיו טענות חזקות, אבל יוסי ידע שהמערכת יכולה לשחק עם חוקיה כרצונה, ואין דבר מוצק שניתן לסמוך עליו, פרט לאמונה בה'. סנגוריו של יוסי טענו למחדלים בחקירה ולחוסר מיצויה. נציגי המשטרה והשב"כ הטילו זה על זה את האשמה והתגלו ביניהם סתירות רבות.

לבסוף יוסי זוכה מכל אשמה.

לראשונה לאחר שנה וחצי, יכול היה להסתכל למרחב, כל סימן חיים הפעימו. כאשר חזר לאשתו בחוות-מעון, ראה איך הילדים והעצים גבהו, הרגיש כמו חוני המעגל שהתעורר לאחר שבעים שנה. השחרור חל בדיוק בפרשת 'מקץ', בה מסופר איך יצא יוסף מבית האסורים כהבטחת הרב אליהו.

ליצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/9593

 

 

סיפורים:

 

http://www.inn.co.il/Search.aspx?string=%f2%e5%e3%e3+%ee%e6%f8%e7%e9&type=7&cat=0&page=9

 

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע