chiddush logo

קול אליהו - ד"ר שוסהיים - אגודת אפרת

נכתב על ידי שניאור, 7/5/2013

 

מגיל צעיר חלמה אלה להיות אם. זו היתה משאת נפשה העיקרית. היא נישאה בגיל תשע עשרה, אך לדאבון לבה נמנע ממנה פרי בטן. שנה חלפה ועוד שנה, ולמרבה צערה לא זכתה להיפקד.

בגיל 23 חשה אלה שלא בטוב. לאחר סידרת בדיקות שעברה בבית החולים 'הדסה עין כרם', בישרו לה הרופאים בצער כי חלתה במחלה קשה ביותר בשם 'שחמת הכבד' הנמצאת בשלב מתקדם עם סיבוכים מסוכנים, וכי עליה לעבור השתלת כבד להצלת חייה.

היא החלה בתהליך למציאת תורם להשתלת הכבד, ונותרה תחת השגחה קפדנית של בית החולים. יום אחד הגיעה אלה לבית החולים והודיעה לרופאיה באושר רב: "אני בהיריון". הרופאים נדהמו. "לא יכול להיות, זה בלתי אפשרי!", טענו. לאחר בדיקה התברר שהצדק עמה. לא נותרה ברירה לרופאיה אלא להודיע לה שעליה לבצע הפלה מיידית, משום שהמשך ההיריון מסכן באופן ממשי את חייה.

אלה התנגדה לכך בכל תוקף. "אני רוצה להיות אמא ובכוונתי להמשיך את ההיריון עד סופו!", הודיעה לרופאים שלא האמינו למשמע אוזניהם. לאחר שנוכחו כי היא מתכוונת לכל מילה היוצאת מפיה וכי אין להם דרך לשכנעה לבצע את ההפלה ההכרחית, שלחו אותה להתייעץ עם הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו.

אלה פנתה לרב אליהו והוא שלח אותה להתייעץ עם יו"ר אגודת 'אפרת', ד"ר אלי שוסהיים. היא השתתפה בעבר בהרצאה שמסר ד"ר שוסהיים בתיכון שבו למדה, ושמחה על הפנייה זו, משום שהיתה בטוחה כי הוא יתייצב לצידה ויתנגד לביצוע ההפלה, שהרי זו תכלית פעילותה של 'אפרת'.

לאחר שד"ר שוסהיים עיין בכל מסמכי התיק הרפואי ובחן את מצבה הרפואי המדויק, המסכן את חייה לכל הדעות, לא נותר לו אלא לאשר בצער את קביעתם של הרופאים. הוא הודיע לאלה שאין לה כל ברירה וכי עליה לבצע הפלה מוקדם ככל האפשר.

אולם אלה נותרה בעקשנותה. "אני רוצה להיות אמא, ולא מוכנה לבצע הפלה בשום אופן!", הבהירה.

ד"ר שוסהיים הבין היטב לרוחה, אך נאלץ למרות הכל לשכנעה לבצע את ההפלה משום שמדובר בפיקוח נפש ממשי. "אם תמשיכי את ההיריון תאבדי את חייך וגם לא תהיי אמא, משום שבמצבך הרפואי אין לך סיכוי לסיים את ההיריון. זו תהיה התאבדות מצידך", הודיע לה. מששמעה אלה את הדברים הנחרצים, פרצה בבכי מר וקורע לב. לב האם שבה התקשה להשלים עם רוע הגזירה. "בבית החולים אמרו לי שגם בעתיד אין לי סיכוי להיות אם. שום אשה במצבי לא הצליחה להרות", הוסיפה בדמעות.

ד"ר שוסהיים ניסה להרגיעה, כשהוא משתדל, ללא הצלחה, להסתיר את סערת רגשותיו מרצונה העז להיות אם. באותו רגע הבין שעליו לעשות מעשה כדי להרגיעה באמת ולתת לה חוט של תקווה לעתיד טוב יותר. הוא פנה אליה ואמר:

"אם יש לך רצון כה עז להיות אמא, עד שאת מוכנה אפילו למסור את נפשך למען מטרה עילאית זו, אני משוכנע שהקדוש ברוך הוא, הכל יכול, לא ישיב את תפילתך ריקם ויעשה לך נס שתוכלי ללדת בעתיד. אני אגש אל הרב אליהו ואבקש ממנו להתפלל בעדך, ובטוחני שהקדוש ברוך הוא יקבל את תפילת הצדיק ותחינותיו עבורך ועוד תזכי להיות אמא".

דברים אלו התקבלו אצל אלה והצליחו להרגיעה מעט. ואכן, ד"ר שוסהיים פנה אל הרב אליהו בבקשה שיעתיר בתפילה עבורה, שתזכה לעבור בשלום את השתלת הכבד, ולאחר מכן תצליח להרות ולהפוך לאם כנגד כל הסיכויים.

אלה חזרה לבית החולים וביצעה בצער רב את ההפלה. כעבור זמן קצר התבשרה שנמצא עבורה תורם באנגליה. היא טסה לאנגליה ועברה שם השתלת כבד בהצלחה. לאחר מכן  שבה לארץ והחלה בתהליך ארוך של שיקום עם הכבד המושתל שנקלט היטב בגופה.

כעבור מספר שנים, בהיותה בת 28, זכתה אלה להרות וללדת בת בריאה ושלמה. הרופאים נדהמו ונאלצו להודות שמדובר בתופעה החורגת מגדרי הטבע, וכי תפילתו וברכתו של הרב אליהו הן הסיבות האפשריות היחידות לחולל דבר מופלא שכזה.

סיפורה של אלה פורסם בעיתון הנפוץ במדינה ב-8.1.97, כולל תמונתה של בעלת הנס החובקת בידיה את התינוקת שנולדה כשבועיים קודם לכן. הכותרת הכריזה כי "מושתלת כבד ילדה בת", והכתבה תיארה במילים ספורות את האירוע החריג. אף אחד מקוראי העיתון לא ידע מה מסתתר באמת מאחורי המקרה המדהים הזה.

ליצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם:

[email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/9673

 

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע