chiddush logo

גן עדן אמיתי

נכתב על ידי שניאור, 6/5/2013

 

לרב אורי זוהר הייתה תוכנית שבועית ברדיו דרום בין עשר בלילה לחצות. פעם עסקה התוכנית בבחורות יהודיות שהסתבכו עם גברים ערבים וחולצו על ידי ארגון 'לב לאחים'. שתי נשים סיפרו את סיפוריהן הקשים על מה שעבר עליהן. בשעה הראשונה דיברה אשה שהתגוררה באחד מכפרי השומרון ליד ג'נין, והיא זעזעה וריגשה את השומעים.

בשעה השנייה דיברה אשה שחולצה מהיישוב הבדואי רהט שבנגב. היא סיפרה סיפור שתחילתו חיזור נלהב של הבדואי שפרגן והחמיא לה והוציא עבורה כסף רב ובכך למעשה קנה אותה. היא עברה תהליך של התאסלמות וחתונה בבית דין שרעי.

כל סיפור האהבה הסתיים ביום שעברה להתגורר עמו בכפר. מכאן ואילך הפכה לשפחה שבויה. היא הייתה חסרת אונים ולא היה לה למי לפנות לעזרה. משפחתה ניתקה ממנה כל קשר ומבחינתם היא נחשבה למתה. האשה עברה מסכת התעללויות נפשיות ופיזיות. בעלה הכריחה ללכת למסגד מדי בוקר. הוא נהג להכותה בחגורה ובצינורות ברזל. פעם אף תקף אותה עם מגרפה, פגע קשות בפיה ושבר כמה משיניה. הוא לא הסכים שיטפלו בה פן ייוודע הדבר למשטרה. היא דיממה במשך חודש עד שרופא מקומי ראה אותה. כך התנהלו חייה עם בעלה הבדואי שבמהלכם הביאה לעולם שלושה ילדים.

יום אחד הצליחה האשה ליצור קשר עם פעיל 'לב לאחים' בשם זאב. כאשר הגיע לחלצה ברכב ארבו לו כמה בדואים חמושים וירו לעברו, והוא נאלץ להימלט בלעדיה. בכל זאת לא אמר נואש. בניסיון נועז נוסף הצליח לקחת אותה ואת ילדיה מידי שוביה והביאם למקלט נסתר בבני ברק. מכאן ואילך החלה לעבור עם ילדיה תהליך שיקום ממושך. 

השעתיים של השידור היו מרתקות ומרגשות ביותר. היו לתוכנית הדים רבים. אפילו קציני משטרה התקשרו למערכת הרדיו ורצו להכיר את הפרטים יותר מקרוב.

שמעון שחר שהפיק את התוכנית הזדעזע למשמע אוזניו ומאוד כאב לו שיהודיות רבות נופלות בפח ומגיעות מגן עדן מדומה לגיהינום עלי אדמות. הוא רצה שהתוכנית תופץ ברבים ככל שרק ניתן. שמעון לקח את ההקלטה וערך את התוכנית מחדש בצורה מקצועית. לאחר מכן הביא את ההקלטה הערוכה למפיץ היהדות, פנחס ראובן מבני ברק, והציע לו שיפיץ את התוכנית בדיסקים. שבוע לאחר מכן התקשר פנחס לשמעון ואמר:

"אסור שהסיפורים האלה ישבו בשקט! אני מוציא אותם. כל דיסק יעלה שקל אחד בלבד, מחיר עלות".

כעבור כמה ימים התקשר פנחס שוב והודיע שהדיסקים מוכנים. שמעון חש שהוא רוצה לרכוש כמה מאות עותקים כדי להפיץ בעצמו. הבעיה הייתה שהפרוטה לא הייתה מצויה בכיסו באותה עת. הוא מיהר לגמ"ח ולקח בהלוואה מאה דולר.

לאחר מכן נסע מיד לבני ברק והתרגש לראות את הדיסקים שעליהם נכתב "20,000 נערות יהודיות נגנבו על ידי ישמעאלים" והוטבעה תמונה של ערבים וברקע כסף. הוא הושיט לפנחס שטר של 100 דולר והכניס את הדיסקים בתוך ארגז לרכבו.

כאשר הגיע לשכונת מעלות דפנה בירושלים, החנה את הרכב ליד ביתו. הייתה לו התרגשות גדולה להפיץ את הדיסקים הללו. אמר לעצמו: אפיץ את זה בכל העולם. אסור לשתוק! עם זאת לבו נקפו  בגלל שידע שהוא מוגבל באפשרויותיו ושעליו להחזיר את הכסף לגמ"ח.

אז חלף במכונית הרב יעקב חיים סופר (נכדו של 'כף החיים' זצ"ל) שיצא זה עתה ממדרשית 'דרכי שלום' במעלות דפנה, שם העניק דרשה לחיילי צה"ל. הרב סופר הכיר את פעילותו של שמעון ברישום ילדים הרחוקים מתורה ומצוות לבתי ספר תורניים וניצל את המפגש האקראי כדי לבקש ממנו לרשום ילדים שהכיר. לפתע ראה את הדיסקים שהביא שמעון עם התמונה המסקרנת ושאל:

"מה העניין של הדיסקים האלה?"

שמעון סיפר לו במה מדובר. הרב סופר שמע והתפעל מאוד ולבסוף אמר: "גם אני רוצה להשתתף במצווה!"

הוא הכניס את ידו לכיסו והושיט לשמעון שטר של מאה דולר...

אבל בכך לא תם הסיפור. הניצולה היהודייה מרהט זכתה להתחתן עם בן תורה והם מתגוררים בבאר שבע. היא מזכה את עם ישראל עם הסיפור שלה בכל מקום שבו היא יכולה להופיע בפני בנות ישראל. כשנה לאחר התוכנית ברדיו הגיע בנה של אותה אשה לשמעון כדי שיסייע לו ללמוד במקום תורני. שמעון פגש ילד חמוד שאינו חובש כיפה עדיין. לאחר שצייד אותו בכל מה שצריך הכניסו לישיבה התורנית 'שבתי'. כעת זוכה אמו לטעום סוף-סוף מהו טעמו של גן עדן אמיתי.   

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/10129

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

http://www.arachim.org/VideoDetail.asp?MediaID=2102

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה אמן כן יהי רצון.

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע