chiddush logo

רבי יעקב חי יוסף זצ"ל

נכתב על ידי אביהו ח, 21/4/2013

 

ברון דיין האמת: הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל

מבכים מרה, על פטירתו על גאון ישראל ותפארתו, מעוז ומגדול, מקים עולה של תורה, הגה"צ רבנו יעקב יוסף זצ"ל. שנסתלק מאיתנו לאחר שנזדכך בייסורים קשים ומרים, בערב שבת קודש, תזריע מצורע...
14/04/2013

וְכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל יֶהְגּוּ בִיגוֹנַי/ יִבְכּוּ הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף יְ'יָ / וּמִבֵּית אָבִיהָ בְּחַיִּים מָבְדֶּלֶת / וְיָצְאָה מִבֵּיתוֹ וְנִסְגַּר הַדֶּלֶת / וְהָלְכָה בַּשִׁבְיָה בְּכָל פֶּה נֶאֱכֶלֶת / בְּיוֹם שֻׁלְּחָה בָּאֵשׁ בּוֹעֶרֶת וְאוֹכֶלֶת / וְאֵשׁ גַּם גַּחֶלֶת יָצְאָה מֵאֵת יְ'יָ. (מתוך קינה לתשעה באב)

מבכים מרה, על פטירתו על גאון ישראל ותפארתו, מעוז ומגדול, מקים עולה של תורה, הגה"צ רבנו יעקב יוסף זצ"ל. שנסתלק מאיתנו לאחר שנזדכך בייסורים קשים ומרים, בערב שבת קודש, תזריע מצורע. אוי לנו כי הושברנו, בראותינו את רבנו הגדול מרן רבי עובדיה יוסף שליט"א, שבעוונותינו הרבים קבר את בנו, בצער גדול ודמעתו על לחיו. בודאי עוונותינו הטו כל אלה, יהי רצון שיבולע המות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים.

הגאון רבי יעקב יוסף נולד במוצאי שמחת תורה שנת התש"ו בירושלים, כבן שני למרן הגאון רבנו עובדיה יוסף שיבלחט"א ולאמו הרבנית הצדקנית מרת מרגלית יוסף ע"ה, הרב זצ"ל זכה ללמוד תורה מפי אביו, מרן רבנו מאור ישראל שליט"א, במשך עשרות בשנים. וזכה לצקת מים על ידיו באופן מיוחד. בצעירותו, היה מתלווה למרן שליט"א בשיעוריו, וממנו למד וכן עשה, שהחל מסתובב בכל הארץ, ומרביץ תורה לעדרים, עד מספר ימים ספורים לפני פטירתו היה הולך במסירות נפש ממש, בחולשה נוראה, מחמת כובד מחלתו, והשתדל ממש בכל כחו שלא לאבד אף רגע אחד לבטלה, לנצל את זמנו היקר לזכוי הרבים, ללמוד וללמד לשמור ולעשות, אף זכתה עירנו לשיעורו לפני כשלש שנים בבית הכנסת "אבות ובנים" בנתניה.

בימי בחרותו נודע כשקדן וכמתמיד בתורה, ימים ולילות הגה בתורת ה' בישיבת "פורת יוסף", אצל גדולי רבותינו הספרדים, מרן ראש הישיבה, הגר"י צדקה זצ"ל, ואצל הגרב"צ אבא שאול זצ"ל. לאחר מכן למד בישיבת 'קול תורה'. והיה תלמידו הקרוב של הגרש"ז אוירבך זצ"ל.  לאחר נישואיו עם הרבנית שתחיה בתו של הדין הגאון רבי עמרם אזולאי, למד בכולל 'קול יעקב' ובמוסד הרב קוק, שם קיבל את תעודת הסמיכה לרבנות. והיה אהוב על רוב גאוני ירושלים, שחיבבוהו מאד. ומתוך קרבתו למרן אביו שליט"א, זכה להכיר באופן אישי את גאוני הדור שעבר. וכך כשדיברו עמו אודות אביו מרן שליט"א, שיספר אודותיו, היה מלא וגדוש בסיפורי הוד אודות אביו הגדול שליט"א, לפרטי פרטים, אך יחד עם זאת, בכל עת היו מוזכרים על לשונו שמותיהם של גדולי הדור שלפנינו, והדברים היו חקוקים על לבו, ובזכרונו הדגול לא החסיר פרט.

היה בעל מדות נפלאות, ובפרט התיחד בצניעותו ופשטותו, ובהנהגתו להאיר פנים לכל אדם. לכל שאלה היה מתייחס ברצינות ובכובד ראש, שומע את דברי השואל, ומשיב לו בסבר פנים יפות, בנחת ובשלווה, מתוך ענווה טהורה ויראת שמים.

הגר"י יוסף זצ"ל ייסד את ישיבת 'חזון יעקב-בורכוב', על שם סבו רבי יעקב עובדיה זצ"ל, בשכונת הבוכרים בירושלים. בתוך זמן קצר הפכה הישיבה לביתו הראשון; מידי יום מסר הרב במקום שיעור יומי. שיעורו ביום רביעי הפך לשיעורו המפורסם ביותר, והוא כלל בתוכו דברי תורה והלכות בהתאם ללוח השנה. כל יומו של הרב יוסף זצ"ל היה תורה. מדי יום, מסר הרב יותר מעשרה שיעורים ברחבי הארץ. ואף שימש הרב זצ"ל כרבה של שכונת 'גבעת משה' בירושלים.

את סדר יומו פתח בתפילת וותיקין במשך עשרות בשנים בכותל לצידו של הגה"צ הרב יעקב עדס שליט"א, ובשלש השנים האחרונות, עקב חוליו התפלל תפילת ותיקין בציון 'שמעון הצדיק' הסמוך לביתו, סעד ארוחת בוקר צנועה ומיד לאחר מכן המשיך לסדרת שיעורו תורה ברחבי הארץ.
 
יהי רצון שתהא נשמתו צרורה בצרור החיים, יחד עם שאר נשמות הצדיקים והחסידים, ויעמוד בתפלה על כל בית ישראל, ועל מרן אביו הגדול שליט"א, שנזכה לראות בביאת משיח צדקינו, ויאמר די לצרותינו, ושב יעקב ושקט ושאנן ואין מחריד.

http://shtaygen.co.il/?CategoryID=851&ArticleID=11546

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע