chiddush logo

מתוכנית טלוויזיה לענף ספורט – איך אתגר הנינג'ה ברא ספורט שלם

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 8/9/2022

בכל העולם מתקיימות תחרויות במתקני נינג'ה, שבהן על המתחרים לעבור שלבים מאתגרים  בדרגות שונות. הקהל הרב אשר צופה בתחרויות האלה כולל ילדים ובוגרים בגילאים שונים. בישראל אפשר לצפות בשנים האחרונות בתוכנית נינג'ה ישראל אשר מתחרים בה מתעמלים רבים הן נשים והן גברים. בכל תחרות מוצעים כספים למנצחים.

הערך המוסף של התחרויות

תוכנית ספורטיבית ייחודית זו כוללת מסלול מכשולים מטורף אשר בוחן אתלטיות, נחישות ומהירות. הדרך להצלחה רצופה במקרים רבים גם בכישלונות ולכן נערכים אימונים אינטנסיביים של כל המתאמנים שעושים כל שניתן כדי לצלוח את המסלולים הקשים.

מקור התוכנית הזו הוא ביפן. בישראל החליטו להעתיק את הפורמט האמריקאי. לתוכנית ריאליטי זו יש צופים רבים והיא משודרת ב - 18 מדינות ברחבי העולם - החל בארה"ב, יפן ווייטנאם ועד מצריים גרמניה ופולין ועוד. האומדן הוא שבישראל צופים בתוכנית למעלה מחצי מיליון צופים בכל פרק ולאחר מכן רבים מהם וגם נוספים צופים בכל השידורים האלו בלופ ומדור בעיקר בילדים ובבני נוער.

מסלולי הנינג'ה

המסלולים הם יצירתיים ומאד מאתגרים אשר בוחנים מגוון של יכולות: שיווי משקל, כוח מהירות והתמדה. מתקנים אלה כוללים סולמות טיפוס, צלחות מסתובבות דסקיות נתלות, טרמפולינות, טיפוס על חבלים, חביות מסתובבות, רשתות עכביש. בנוסף לכך יש גם בסוף הדרך קיר גבוה ותלול. המסלולים האלה לא ידועים למתמודדים ולא ניתן להתנסות ולהתאמן עליהם לפני התחרות והפסילה מסתיימת בנפילה אל תוך בריכות מים קרים.

מתוכנית טלוויזיה לפעילות ספורטיבית

תוכנית זו העלתה רעיונות למקימי גנים ופארקים אשר מצאו עניין וראו שיש היענות ורצון להידמות למתחרים השונים בעיקר ליובל שמלא המטפס המקצועי שזכה פעמיים באליפות ישראל בטיפוס על ההר. המתמודד אשר כלם מעריצים אותו,  החל כבר בגיל 12 להתאמן בטיפוס קירות מקצועני. ובגיל 14 סיים במקום השמיני באליפות אירופה לילדים וכל זאת עקב ההתמדה והנחישות שלו להצליח. בעונה הראשונה של נינג'ה ישראל הוא הגיע לשלב הגמר וזכה בתואר נינג'ה ישראל בעונה השנייה הגיע מקום רביעי ובעונה השלישית זכה שוב במקום הראשון. בעונה הרביעית ניצח וקיבל את התואר: הנינג'ה ה-16 בעולם.

צפייה בתוכנית ומידע זה גרמה לילדים רבים לנסות להידמות לו. מקימי הפארקים והגנים יזמו פעילות אשר תתאים למגוון האוכלוסייה והגילים השונים והקימו מתקנים אשר יבדקו את נחישות המתמודדים, את האתלטיות שלהם ויגרמו להם להתפתח עם הזמן אם הם יתמידו בפעילות זו. מתקנים אלה כוללים: מתקני ספורט וכושר לשימוש חופשי, מסלול נינג'ה ג'וניור לילדים, מתקני אקסטרים, מגוון של מתקני כושר לחיזוק הכתפיים, לרגליים ועוד.

התהודה הרבה של ספורט זה בארץ ובעולם הפכה את האופציה הזו לענף ספורט ייחודי שהתווסף לתחרויות ספורט כלל עולמיות לאורך כל השנה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע