chiddush logo

החשיבות של בדיקת שכר עובדים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 28/8/2022

שכר עובדים

עובדים רבים עובדים כשכירים במשק, חלקם עובדים במוסדות ציבורים וממשלתיים גדולים ואחרים עובדים במקומות פרטיים. כך או כך על כל מקומות העבודה בישראל חלים דיני עבודה מקיפים המיועדים לכלל הציבור וגם לקבוצות ספציפיות באוכלוסייה כמו לדוגמה נשים, גרושים, הורים לילדים נכים ועוד. זו הסיבה שחשבי השכר בכל מקומות העבודה מבקשים מהעובדים למלא ולחתום בכל תחילת שנה על טופס 101 כדי לקלוט שינויים אם קיימים במצב המשפחתי של כל עובד ובהתאם לכך מכינים בכל עסק את שכר עובדים.

יש מקומות עבודה רבים שבהם חשבי השכר הם מאד יסודיים ולכן השכר של כל אחד מהעובדים הוא ללא דופי. עם זאת יש גם מקומות עבודה אחרים שבהם יש לא אחת פעולות שלא בוצעו כראוי או לא קלטו מידע נכון ולכן סך המשכורת של העובדים לאורך השנה או לאורך שנים היה שגוי. במצבים הללו כל אחד מהעובדים הפסיד כסף ומדובר לא אחת בסכומי כסף משמעותיים ביותר. זו הסיבה שמקומות עבודה רבים החליטו להיעזר בשירותים של בודק שכר מוסמך אשר יבצע בדיקה מקיפה ומעמיקה ביותר של כל ההתנהלות החשבונאית הקשורה לנתוני שכר עובדים. יש מקרים אחרים שבהם העובדים שמבינים שנעשה להם עוול, שוכרים את שירותיו המקצועיים של בודק זה והוא מבצע עבורם את הבדיקה ואת ההתנהלות עם המעביד לתיקון הליקויים ולביצוע השלמת כספים על פי המקרה.

שמירה על שכר עובדים

במסגרת בדיקות אקראיות שמבצע משרד התמ"ת, בודקים נציגיו את היקפי העבודה של עובדים שונים מול תלושי השכר שלהם. כאשר מתגלות הטעויות של שכר עובדים, המעביד אמור לבצע את כל התיקונים הנדרשים בתיאום עם איש המקצוע, אשר מסייע לו וגם מאשר למשרד התמ"ת כי בוצעו ההתאמות הנדרשות וזאת כדי שהעובדים יקבלו את השכר המגיע להם.

נקודות זיכוי המגיעות לעובדים

המחוקק קבע שיש סקטורים מסוימים בציבור אשר זכאים לקבלת נקודות זיכוי ממס בכל חודש. ערכה של כל נקודת זיכוי הוא כמה מאות שקלים ונתון זה משתנה בכל שנה על פי הקביעה של משרד האוצר. מי שאינו מקבל את נקודות הזיכוי המגיעות לו, משלם מס מיותר והדרך היחדה לקבלת כספים אלו בחזרה היא באמצעות הגשת הדוח השנתי למס הכנסה, אשר שכירים אינם חייבים להגיש אותו.

נקודות זיכוי מגיעות במסגרת שכר עובדים לנשים שיש להן ילדים שעדיין לא מלאו להם 18, להורה שיש לו ילדים נכים, לאדם גרוש המשלם דמי מזונות לגרושתו עבור ילדיו ועוד.

ההתנהלות במקומות עבודה

שמירה על דיני עבודה הוא נושא מהותי הקשור לשכר עובדים בכל מקומות העבודה במשק. מעבידים שלא שומרים על כך, מגיעים לא אחת למצבים של התנגחויות מול עובדים או מול עובדים לשעבר. יש מקרים שבהם המעסיק מבין את הטעויות שלו ומבצע את התיקונים הנדרשים ויש מקרים שבהם אין ברירה אלא להגיע לעימותים בבית הדין לעבודה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע