chiddush logo

עקרונות הבריאות על פי הרמב"ם

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 20/6/2022

רמב"ם, כאשר זה ראשי התיבות של השם רבי משה בן מימון, היה מגדולי הפוסקים שבכל הזמנים בענייני ההלכה היהודית, בעודו נודע כמדען דגול, ומהמובילים הפילוסופיים של תקופת ימי הביניים. כמו כן, הרמב"ם בעצם היה רופא החצר של הסולטן המצרי. במקביל לעבודה המונומנטלית על האתיקה היהודית ועל המשפט של הרמב"ם, הוא הוציא כתבים על רפואה, אשר תועדו בתור קלאסיקה לאורך דורות רבים. ובמידה ותקראו בעיון את דברינו שבמאמר זה, תמצאו מענה יעיל על עקרונות הבריאות על פי הרמב"ם.

מה בדיוק מציעים לכם מכונים שבהם ניתן להיגמל מסמים קלים?

על פניו נראה כי מכון גמילה מסמים קלים מציע המון יעילות לגמילה מסמים קלים, קצרה היריעה מלהכיל את כל ההטבות, ובכל זאת החלטנו להציג בפניכם את עיקרי הדברים, כדלקמן -

  • מכון הגמילה מציע לכם פרטיות מרבית - פרטיות חיונית לשקט הנפשי של כולם, ומכורים לסמים קלים לא שונים מכך. מכון גמילה שכזה מספק פרטיות מרבית לכל המכורים לסמים קלים. בעוד תהליך הניהול מתבצע בדיסקרטיות ראויה לשמה, ובשל כך, הסביבה הקרובה אינה עשויה לדעת שאתם שם, אלא אם כן תיידעו אותה מבעוד מועד.
  • הוא מספק סביבה בטוחהגמילה מסמים קלים מציעה סביבה בטוחה ומגנה עבור המכורים. היועצים מבינים מה עובר עליהם ועושים כמיטב יכולתם לספק שירותים נפלאים לנגמלים. היועצים אף בקיאים בכל מיני סוגים של התמכרות לסמים, משמע שהם מספקים את השירותים הטובים ביותר. הם מעניקים יחס אישי לכל מטופל בגמילה תוך כדי מתן סביבה רגועה ונעימה. סביבה בטוחה גורמת לנגמלים מסמים קלים להרגיש בטוחים ומוגנים. סביבה כזו מאפשרת להם להתמקד בהחלמה בלבד.
  • הוא מציע תכניות חינוכיות - גמילה היא אזור של מימוש עצמי. זה המקום שבו מכורים לסמים קלים נהנים מזמן ללמוד את עצמם טוב יותר ולחפור לעומק כדי לדעת מה גרם להתמכרות לסמים וכיצד ניתן להתמודד עמה.

במה התבטאו עקרונות הבריאות על פי הרמב"ם?

עקרונות כלליים, כמו גם בהיבט של הבריאות, על פי  הרמב"ם באים לידי ביטוי בדברים הבאים -

         צריך לעשות כל מה שאפשר למען כל מטופל מן ההיבט של שימור חיים, טיפול במחלות והקלת סבל. כל ההחלטות הטיפוליות חייבות להיות לטובת המטופל. הטיפול הבטוח והעדין ביותר במצב נתון מוכרח להיות בכל זמן נתון המועדף. על מנת להבטיח טיפול מיטבי, על הרופאים לשאוף כל רגע ורגע לשמר ולשפר את הידע והיכולות שלהם על ידי לימוד מתמשך.

         תזונה היא הקובע העיקרי לבריאות ועמוד השדרה של הרפואה המונעת. ניהול תזונתי חייב אף למלא תפקיד חשוב בטיפול במחלות. בהקשר הזה, חייבים להציע תזונה צמחונית, התזונה הכי מושלמת מן ההיבטים הללו - רפואית, אתית ותורנית, בשינויים שונים, לכל מטופל. הרופאים עצמם צריכים להיות צמחונים, לא רק כדי לשמש דוגמא למטופלים שלהם, כי אם אף לפתח ולחזק כבוד לקדושת כל החיים ורצון למנוע סבל בעולם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע