"בחוקותי תלכו" לעולם ללכת אל התכלית כשהחוקות נר לרגלינו
נכתב על ידי משה אהרון, 19/5/2022
בס"ד.
"בחוקותיי תלכו ,לעולם ללכת אל התכלית כשהחוקות נר לרגלינו
--------------------------------------------------------------------------------.
"בחוקותיי תלכו"
ההליכה של הקריאה "לך לך" נעוצה ולשם הליכת התכלית של : "בחוקותי תלכו" .
ולא בכדי קרויה "ההלכה" בכינוי זה, שהיא אמורה להיות ,ביטוי להתקדמות תמיד קדימה.
אל היעדים המוגדרים .
ודוק,ההליכה בחוקות ה' אינה זהה לשמירת ועשיית המצוות .
אלו שני דברים שונים המשלימים זה את זה בעדיפות על דווקא ל"חוקות".
שחוקות ה' הקודמים למצוות בבחינת : "דרך ארץ שקדמה לתורה" .
החוקות הם אותם ערכי היסוד הבראשיתיים של חומש בראשית - ספר הישר.
משל כחלק מחוקות שמים וארץ - משל כבריאה מושלמת אחת
הינה כי כן, גם לא בכדי זכינו לכינוי "ישר- אל" . שה"ישר" תחילה.
לימים במשנה תורה - חומש דברים : יחבר גם משה את שני חלקי היסוד הללו
לכלל עקרון על אחד, החופף על הכל : "הישר והטוב" .
ועשית הישר והטוב. גם "ישר" וגם "טוב".
גם "חוקות" וגם "מצוות" - שזו השלמות
להוותינו, היהדות בחרה להתעלם מאבחנת יסוד זו .
לא היקנתה חשיבות נדרשת של מדרג בין החוקות למצוות .
תוך הקניית ערך על מכונן דווקא ל"חוקות" .
חוקות בראשית השווים כאמור לחוקות שמיים וארץ.
משל אלה ואלה נבראו במעשה בראשית
בריאה עם הוראות ה"יצרן"
[שאינן סובלות דיחוי ל"מתן תורה"
להוותינו,החוקות ,לא קיבלו את מקומן הראוי .
וכמו גם חוקות הדברות אותן החקוקות
על לוחות אבן של שני לוחות הברית
גם הם לא תפסו את מקומם הראוי.....
עשרת הדברות הם הטמעת חוקות בראשית בתורה
בערך עודף ובראשיתי.
כך או כך, "גאולה" משמעותה קודם לכל
תיקון עיוות יסוד זה.
בהשבת מבנה הפירמידה למכונו
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)