לאחיי משכימי הכוללים
נכתב על ידי משה אהרון, 8/5/2022
בס"ד.
כשאתם קוראים את פרשת המועדות
בפרשת אמור שסיסמת הפתיח שלה
היא : "אמור ואמרת". דהיינו :
שיש דברים שאתה מצווה לומר אותם
שוב ושוב למרות שכבר אמרת בעבר..
אז בבקשה, תנו לעצמכם תשובה משכנעת.
לשתי שאלות אלה העולות לכאורה
מפרשת המועדות כאמור.
ראשית : מדוע התורה לכאורה עושה הבחנה .
ביו סתם מועדים במילה ["מועדי"] לבין מועדים
שהם בבחינת : "מקרא קודש" .
ושאלה שנייה :מדוע בראש המועדים הרגילים.
אותם שאינם מקראי קודש.
נקב הכתוב ב"ששת ימי המעשה ".
בבחינת "ששת ימים תעשה מלאכה"
ודוק : "תעשה" - גם בפתח וגם בצירה -
לכתחילה תעשה אתה.
ואם יש בידך מניעה פיזית.
דאג שתעשה על ידי אחרים - בצירה].
אלא שאין שבת בלוא עילתה:
ששת ימי המעשה .
וששת ימי המעשה הם מבחינת הקב"ה
גם בראש המועדים ותחילתן ואף עילתן
שהמבדיל בין "שבת" ושאר המועדים
לימי המעשה -
עשיית מלאכה.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)