chiddush logo

לאחיי משכימי הכוללים

נכתב על ידי משה אהרון, 8/5/2022

בס"ד. 


 כשאתם קוראים את פרשת המועדות
 בפרשת אמור שסיסמת הפתיח שלה 
 היא : "אמור ואמרת". דהיינו :
 שיש דברים שאתה מצווה לומר אותם
 שוב ושוב למרות שכבר אמרת בעבר..
אז בבקשה, תנו לעצמכם תשובה משכנעת.
 לשתי שאלות אלה העולות לכאורה 
 מפרשת המועדות כאמור.
 ראשית : מדוע התורה לכאורה עושה הבחנה .
ביו סתם מועדים  במילה ["מועדי"] לבין מועדים 
שהם בבחינת : "מקרא קודש" .
ושאלה שנייה :מדוע בראש המועדים הרגילים.
 אותם שאינם מקראי קודש.
 נקב הכתוב ב"ששת ימי המעשה ".
בבחינת "ששת ימים תעשה מלאכה" 
ודוק : "תעשה" - גם בפתח וגם בצירה -
 לכתחילה תעשה אתה.
 ואם יש בידך מניעה פיזית.
 דאג שתעשה על ידי אחרים  - בצירה].
 אלא שאין שבת בלוא עילתה:
 ששת ימי המעשה .
וששת ימי המעשה הם מבחינת הקב"ה
 גם  בראש המועדים  ותחילתן ואף עילתן
 שהמבדיל בין "שבת" ושאר המועדים
לימי המעשה  -
 עשיית מלאכה.

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה