chiddush logo

איך מתכוננים לפסח בבתי מלון?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 17/4/2022

בבתי המלון בחופשת הפסח נוהגים לשהות ישראלים רבים, ורובם שומרי כשרות. כדי להכין את המלון לפסח עובדי המלון עובדים שעות נוספות וההליך לא פשוט. אנחנו כאן כדי לספר לכם עליו לפרטי פרטים.

משגיחי כשרות

על הליך ההכנה לפסח של בית מלון כמובן אמון משגיח כשרות שעבר קורס משגיחי כשרות. ההליך מורכב ומסובך ולכן רק אדם שעבר קורס משגיחי כשרות ידע לעשות הליך זה בצורה הטובה ביותר ומבלי טעויות.

ניקיון

לפני פסח על בית המלון לבצע ניקיון מדוקדק. זאת משום שיש לעשות את ביעור החמץ כהלכתו. כל החדרים צריכים להתנקות, אך המקום החשוב ביותר הוא כמובן חדר האוכל שצריך להיות מצוחצח וללא כל זכר לחמץ שהיה בו בשבוע שלפני.

זכרו שגם כל הכלים הכשרים לפסח ישבו שנה באחסון. כך, בית המלון צריך מדי שנה להוציא את הכלים מהאחסון ולנקות אותם מכל אבק שהתווסף עם הזמן, כדי שיהיו ראויים למאכל.

רכישת ציוד

בית המלון לעיתים חייב לקנות ציוד חדש. לדוגמה, בתנור יש גומי. על המלון להחליף את הגומי כדי שהתנור יהא כשר לפסח (כלומר לא מספיק רק לנקות את התנור בצורה מדוקדקת כדי להכשיר אותו). לכן, בית המלון צריך לרכוש גומי חדש לתנור.

כמובן שככל הנראה בית המלון יאלץ גם לקנות מדי שנה צלחות נוספות שיחליפו את אלו שנשברו בשנה שלפני וסכום חדש במקום הסכום שייתכן שאבד בדרך.

ארגון ליל הסדר

מלונות רבים בישראל כמובן מארגנים גם את ליל הסדר עצמו. לליל הסדר הם מביאים רב שיקריא את ההגדה ומחביאים במלון את האפיקומן בשביל הילדים. משגיח הכשרות דואג שישנה צלחת לפסח ושכל הדברים הנחוצים כדי לקרוא את הגדת הפסח (כולל ההגדה עצמה), נמצאים על שולחן הסדר.

ליל סדר במלון מלא בשמחה ובמשפחתיות לא פחות מליל סדר משפחתי בבית. בנוסף, בליל סדר מסוג זה לא אתם אלו שצריכים לדואג לארגונים, אלא בית המלון המארח.

לסיכום, הכנת בית מלון לפסח אינה פשוטה, אך היא שווה את המאמץ כשרואים את שמחת האורחים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה