chiddush logo

אחת ולתמיד: איך לחסוך?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 14/4/2022

המודעות לחיסכון היא מידה טובה. זו הדרך להתבסס כלכלית, לשים בצד כסף לטובת העתיד, לטובת המשפחה, עבור הילדים או הילדים שיגיעו, אם ירצה השם. אם ברור לך שצריך לחסוך, שאי אפשר להמשיך לבזבז כסף בלי חשבון, זה המקום להבין אחת ולתמיד – איך לחסוך.

השכלה פיננסית להתנהלות כלכלית, כל אחד יכול

אין זה נכון שרק רואי חשבון, בנקאים או יועצי מס, סוכני ביטוח או יועצים פנסיוניים זקוקים להשכלה פיננסית. זה נכון שלא כל אחד זקוק להשכלה פיננסית מבחינה מקצועית, אבל השכלה פיננסית ולו בסיסית, נחוצה לכל אחד, לכל משפחה. הצעד החשוב ביותר על מנת להבין איך לחסוך זה ללמוד. להכיר מושגים כלכליים שרלוונטיים לחיי היום יום. להבין מה זה אשראי ומה המשמעות של אחוזי ריבית עבור עסקאות בכרטיסי אשראי או בהלוואות. השכלה פיננסית בסיסית יכולה להתחיל באינטרנט, באתרים שעוסקים בכלכלת המשפחה. אם רוצים לקבל הרבה כלים בצורה מסודרת, ניתן לחפש כלכלת המשפחה קורס, שנוגע בכל מה שחשוב. ניתן למצוא גם הדרכות אונליין, בסרטונים שהופקו על ידי גורמים שונים שלקחו על עצמם לקדם את ההבנה הכלכלית של הציבור בישראל.

מושג ביום, בתחום החיסכון הוראת קבע

חיסכון משמעותו לא רק להוציא פחות כסף בכל חודש. הרעיון הוא להפנות סכום כסף פנוי, לאפיק שיעזור לכסף לצמוח. כלומר, צריך שהכסף שאתם חוסכים יפיק לכם רווח, בדמות ריבית או תשואה. כעת נרצה להציג מושג מאוד חשוב, שכל מי שרוצה לחסוך חייב להכיר. המושג הזה נקרא הוראת קבע לחיסכון, והנקודה שלנו היא להציג בכך התמדה. ניתן לפתוח הוראות קבע לסוגים שונים של אפיקי חיסכון. ניתן לחסוך באמצעות פיקדון בנקאי או תוכנית חיסכון. ניתן להקים הוראת קבע לחיסכון בקופת גמל, בקרן השתלמות וכן הלאה. ניתן להתחיל לחסוך סכום צנוע, ועל פי היכולת, להגדיל את הוראת הקבע. יש לציין שאפיקי חיסכון מסוימים, למשל בשוק ההון, טומנים בחובם סיכונים מסוימים לצד סיכוי לרווח נאה. לכן, ניתן להתייעץ בעניין עם יועצי השקעות.

טיפים לחיסכון ביום יום

על מנת לחסוך ביום יום, כדאי להכיר כללים כגון:

·         ניהול תקציב – השתמשו בכלי תקציב על מנת לשים לב על מה אתם מוצאים כסף בכל חודש.

·         היעזרו במבצעים ובקבוצות רכישה, כדי לשלם פחות.

·         הוצאות קבועת – הוצאות חודשיות שהן בגדר חובה. למשל, תשלום של שכר דירה או של משכנתא. הוצאות ארנונה וכדומה. בהוצאות אלה קשה לחסוך, אך לעיתים זה אפשרי. למשל, הגשת בקשה להנחה בארנונה.

·         הוצאות משתנות – הוצאות שהסכום שלהן משתנה בכל חודש. ניתן לחסוך כאשר מגדירים סכום הגיוני בשבילכם, ומשתדלים לא לחרוג ממנו. למשל, לדוגמא מגדירים הוצא משפחתית של 400 ₪ לחודש עבור ביגוד (בממוצע). אם בחודש מסוים הוצאנו יותר, בחודש הבא נוציא בסעיף זה פחות.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה